Scooter kapot na reparatie

Aidan384838

Well-Known Member
Goedemiddag iedereen.
Zoals velen al weten heb ik andere halvemaand geleden een scooter ongeluk gehad. Nu was me scooter al lang klaar maar ik had het geld nog niet van de verzekering. Dat kwam gister binnen dus ik gelijk me scooter op gaan halen. Man van de zaak dee al raar en moeilijk omdat ik eerst me scooter wou zien voordat ik af ging rekening. Nou paste er 1 kap niet goed. Vond ik dat nog niet zo erg. Ik rijd vervolgens rustig naar huis en pak me andere scooter die ik nog had en ik kom thuis in de avond. Met de gedachte weetje ik ga toch nog even alles na checken. Kom ik er achter dat de man mijn Buddy slot heeft gesloopt en dit maar heeft vervangen met trips. Nu gaat me Buddy niet meer op slot en lijkt dit me niet echt de bedoelding om zo dingen op te lossen met tirips.
Nu is mijn vraag heeft iemand hier tips wat ik nu het best kan doen. Want ik zit nu met de gebakken peren en meneer heeft ze geld maar heeft dingen kapot gemaakt. Wat zou ik hier tegen kunnen doen?
Gr Aidan
 
Advertisement - register to remove this

Moeilijk ding, normaal ga je terug naar de dealer om daar een klacht te deponeren en hem de kans te geven om het op te lossen, als het een dealer is die bij de Bovag is aangesloten is kan je de Bovag ook contacten om te horen hoe je dit het beste kan aanpakken..
 
Terug gaan en even praten als volwassenen.
Ben je onder de 18, neem je je voogd mee.
18 of ouder, dan ga je alleen.
Geen ervaring mee?
Mooi! Top gelegenheid om deze op te doen.
Dat is dus het probleem. De eigenaar van de zaak was al heel erg moeilijk aan het doen.
Post automatically merged:

Moeilijk ding, normaal ga je terug naar de dealer om daar een klacht te deponeren en hem de kans te geven om het op te lossen, als het een dealer is die bij de Bovag is aangesloten is kan je de Bovag ook contacten om te horen hoe je dit het beste kan aanpakken..
Hoe zou ik dat kunnen vinden of dje bij Bovag zit?
 
Daar zijn verzekeringen voor. Voor onvoorziene omstandigheden.
Ik wil niet pedant lijken, maar er zit veel kaf onder het koren.
Voor wat?
Een simpele vraag beantwoorden doen ze wel.
Echter gaat rechtsbijstand je echt niet helpen bij een kwestie van een paar honderd euro's.

@Aidan384838
Je zal het toch gewoon moeten bespreken en zien waar het op uit draait.
Bovag zal vrij snel prominent op hun eigen website staan.

Staat het er niet, kun je het nog even navragen bij de Bovag zelf.
 
Voor wat?
Een simpele vraag beantwoorden doen ze wel.
Echter gaat rechtsbijstand je echt niet helpen bij een kwestie van een paar honderd euro's.

@Aidan384838
Je zal het toch gewoon moeten bespreken en zien waar het op uit draait.
Bovag zal vrij snel prominent op hun eigen website staan.

Staat het er niet, kun je het nog even navragen bij de Bovag zelf.
Is goed dan vraag ik het even na. Bedankt voor alle hulp iedereen alvast.
 
Ik weet niet hoe dit in Nederland zit maar in Belgie zijn dealers voor zo'n akkefietjes vaak verzekerd.
Dus wat al eerder gezegd is, ga eens op een rustige, nette en verstandige manier met de dealer overleggen wat hier mogelijk is.

En weet je zeker dat dit slot door de klap van het ongeluk niet al defect was?

Ik weet niet wat deze reparatie gekost heeft maar de dealer maakt meestal een raming van de kosten om te repareren, gaat dit een bepaald bedrag te boven gaat de verzekering toch ook even controleren.

Welllicht staat de schade van dit slot ook in het verslag, misschien verstandig om contact op te nemen met jouw eigen verzekering in plaats om hier zelf achteraan te gaan.

By the way, over welke scooter praten we hier en wat kost zo'n nieuw buddyslot?
 
Last edited:
Ik weet niet hoe dit in Nederland zit maar in Belgie zijn dealers voor zo'n akkefietjes vaak verzekerd.
Dus wat al eerder gezegd is, ga eens op een rustige, nette en verstandige manier met de dealer overleggen wat hier mogelijk is.

En weet je zeker dat dit slot door de klap van het ongeluk niet al defect was?

Ik weet niet wat deze reparatie gekost heeft maar de dealer maakt meestal een raming van de kosten om te repareren, gaat dit een bepaald bedrag te boven gaat de verzekering toch ook even controleren.

Welllicht staat de schade van dit slot ook in het verslag, misschien verstandig om contact op te nemen met jouw eigen verzekering in plaats om hier zelf achteraan te gaan.

By the way, over welke scooter praten we hier en wat kost zo'n nieuw buddyslot?
Het was een €400 euro reparatie. Klopt ik dacht eerst ook dat die daarom kapot was. Maar ik kwam er achter dat dat helemaal niet mogelijk is
 
Back
Top