Scooter1122

New Member
Hallo mensen,

Ik heb een la souris maar de laatste tijd wanneer ik hem was in de wasbox start die niet voor een tijd. En wanneer die start hoor ik een paar blopjes en valt die weer uit. Na een minuut of 10 doet die het weer. Weet iemand hoe dit kan? Ook is dit wanneer ik met flinke regenbuien rijd of wanneer het sneeuwt bevind dit probleem zich
Post automatically merged:

Hallo mensen,

Ik heb een la souris maar de laatste tijd wanneer ik hem was in de wasbox start die niet voor een tijd. En wanneer die start hoor ik een paar blopjes en valt die weer uit. Na een minuut of 10 doet die het weer. Weet iemand hoe dit kan? Ook is dit wanneer ik met flinke regenbuien rijd of wanneer het sneeuwt bevind dit probleem zich
Ook zijn de kleppen van de scooter al gestelt

Advertisement - register to remove this

Super8

Well-Known Member
a... een LA RAT.... die houden niet van water...
ook niet van garantie, verantwoordelijkheid, klantvriendelijkheid....
daarom geef je de scooter ook gewoon je familienaam.... LA RAT.

en gewoon nog zon ding kopen....

Last edited:

Scooter1122

New Member
Ik heb nu scapa tape om de bougie kabel gedraait. Wel op het ijzere stuk dat voor een stukje op de bougie gaat. Nu is het probleem weg. Alleen dat gedeelte word wel warm. Ik weet nu niet of dit veilig is? Voor een tijdelijke optie

Hier een foto van de tape

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    194.3 KB · Views: 23

C-Row

Well-Known Member
help! deze dop is van metaal, die moet je sowieso helemaal vervangen door een van kunststof of voor mijn part "rubber"! wie die metalen heeft bedacht (èn wie die persoon niet heeft opgesloten in een kamer met zachte muren!?)

Last edited:

Scooter1122

New Member
nou, "kunststof" dan: doppen die ik ken zijn van hittevast kunststof*, eventuele kap is van rubber.
*moderne variant op bakeliet.
Wat is er erg aan metaal? Want zijn de voordelen van een rubbere of kunstof?

11FF3B93-008B-44E3-B861-B1F6F9011D57.png29373A60-6E86-4694-A30D-EA42D6113CF5.png
De bovenstaande heb ik op dit moment. Maar ik wou de onderste bestsllen maar deze ziet er heel anders uit dus ik weet niet of deze op mijn scooter past

Last edited:

C-Row

Well-Known Member
metaal geleidt stroom. en dat is precies wat deze dop niet moet doen. de stroom mag alleen door het binnenste deel van de dop, van de kabel naar de bougie lopen.
als dit metaal en de tussenlaag (ongetwijfeld ook kunststof of rubber) nat worden, lekt de stroom weg van de kabel naar de metalen kap en dan weer door naar de cilinderkop.
zo wordt het een soort "bliksemafleider", terwijl we juist "bliksem" nodig hebben, maar dan ìn de cilinder, tussen de elektroden van de bougie.
dit is dan de oorzaak dat jouw scooter niet tegen water kan.
je hebt waarschijnlijk alleen de kap of dop nodig, geen complete bobine, maar voor het geld kun je het ook meteen proberen. (dop kan je gewoon van de kabel af schroeven en de nieuwe er weer op schroeven)
of het past: (aangezien het in de basis een GY6-motor is, weet ik dat voor 99% zeker) maar als onderstaande maat erg afwijkt (als je hem binnen krijgt en in de verpakking er naast houdt) zou het misschien niet gaan..
bougiedop.png

Scooter1122

New Member
metaal geleidt stroom. en dat is precies wat deze dop niet moet doen. de stroom mag alleen door het binnenste deel van de dop, van de kabel naar de bougie lopen.
als dit metaal en de tussenlaag (ongetwijfeld ook kunststof of rubber) nat worden, lekt de stroom weg van de kabel naar de metalen kap en dan weer door naar de cilinderkop.
zo wordt het een soort "bliksemafleider", terwijl we juist "bliksem" nodig hebben, maar dan ìn de cilinder, tussen de elektroden van de bougie.
dit is dan de oorzaak dat jouw scooter niet tegen water kan.
je hebt waarschijnlijk alleen de kap of dop nodig, geen complete bobine, maar voor het geld kun je het ook meteen proberen. (dop kan je gewoon van de kabel af schroeven en de nieuwe er weer op schroeven)
of het past: (aangezien het in de basis een GY6-motor is, weet ik dat voor 99% zeker) maar als onderstaande maat erg afwijkt (als je hem binnen krijgt en in de verpakking er naast houdt) zou het misschien niet gaan..
View attachment 69451
Bedankt!