scooter invoeren vanuit griekenland met IGC

anton112

Well-Known Member
beste mensen van het forum9||6
ik woon op dit moment nog in griekenland en ga terug verhuizen ik had eerst een scooter maar die was altijd stuk en nu heb ik hem ingeruild en een nieuwe besteld zonder nummer platen omdat ik aan komende maandag ga verhuizen en aan komende vrijdag komt de verhuiswagen maar nu lees ik op sommige sites dat je een IGC (individueel goed keurings certificaat) nodig hebt sinds 1mei maar krijg je die bij de scooter als je hem koopt of moet je hem ergens halen? ik hoop dat jullie me kunnen helpen:# met vriendelijke groet anton.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

kijk bij sponsored links en dan de linkse, daar kun je het vast wel vinden. Anders even mailtje naar rdw sturen?
 
Wat voor type scooter is het?

Bij auto's is het bijvoorbeeld zo dat je de auto op kenteken hebt in het buitenland dat je hem kan laten exporteren/importeren naar betreffend land. Dit gaat via de douane van beide landen. (tip: http://www.douane.nl/variabel/bpm/)

Als je een scooter koopt en hij wordt ingevoerd vanuit een ander land naar nederland, zal je waarschijnlijk via de rdw een kenteken moeten aanvragen (keuring), waarbij de scooter de constructiesnelheid van 45km/h niet overschrijdt! (zo wel, geen kenteken).

Maar e-mail de rdw even met die vraag, www.rdw.nl (digitale diensten, of voertuig eigenaar). Denk dat je daar meer resultaat krijgt.
 
Back
Top