Scooter invoeren uit duitsland rdw

Aripapa

New Member
Hallo, ik heb een vespa primavera die oorspronkelijk uit duitsland komt. Er zat een 2 takt blok eronder, maar die is vervangen door een 4 takt blok. Nu wou ik deze scooter invoeren bij de rdw, daar vertelden ze mij dat het motorbloknummer op de cvo van de scooter niet overeenkwam met het motorbloknummer van de scooter. Dit kan kloppen, want op de cvo staat natuurlijk dat het een 2 takt is en onder de scooter hangt een 4 takt blok. Ik moest een andere cvo regelen met deze motorcode. Na dit te hebben onderzocht, bleek dat dit niet mogelijk was. Cvo is net als een paspoort en die kan je niet veranderen. Nu wordt er door de rdw gevraagt om een typegoedkeuring in lelystad, en moet ik kunnen aantonen van waar de 4 takt motorblok komt en een chasinummer van het donorvoertuig doorgeven. Dit gaat moeilijk, want ik heb de scooter zo gekocht. Weten jullie misschien hoe ik dit kan oplossen. Ik bedank alvast voor jullie tijd en moeite.
 
Advertisement - register to remove this

De kortste klap is een nederlands frame met kenteken van een primavera op de kop zien te tikken.
En alles van de duitser overbouwen op nl frame met kenteken.
Hoef je helemaal niet meer naar de RDW.
Plaats eens een advertentie op Marktpl.
Er is een levendige handel in Vespa onderdelen daar.
Wie weet vindt je daar een schade scootertje ofzo met bijvoorbeeld kromme voorvork blokschade blik kap schade en heeft iemand deze voor jou te koop voor weinig
 
Last edited:
Back
Top