Scooter ineens geen vonk meer

Kevint2000

New Member
Beste mede scootereigenaren,

Ik heb laatst een mini Quadje gekocht met een 50cc 2 takt scooter blok eronder. Ik had gister al gekeken of hij vonkte en hij vonkte goed toen geprobeerd om het te laten lopen, maar de eigenaar zei al dat de carburateur schoongemaakt moest worden. Nou, zo gezegd zo gedaan alleen nu vonkt hij ineens helemaal niet meer, ik dacht dat het misschien het elektronische blokje(volgens mij is dat elektronische choke) het probleem is omdat ik deze ook los heb gehaald. Zou dit ook echt het probleem kunnen zijn? Bougie is nieuw en ook al andere geprobeerd en bougiekabel is ook al vervangen.
 

Attachments

  • 1BA40A48-1812-4924-80AD-D0D2C14DB1FA.jpeg
    1BA40A48-1812-4924-80AD-D0D2C14DB1FA.jpeg
    226.7 KB · Views: 6
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Misschien een stomme vraag van mij maar zit er op dit Quadje een kill-switch die in de verkeerde stand staat.

De kill-switch zit normaliter bij je handvaten is meestal rood van kleur of soms ook grijs en ziet er uit als op de foto hier beneden.

De kill-switch heeft als functie de motor in een paniek situatie stil te leggen.

th
 
Oké ik heb nu vonkt ik had de killswitch al gecontroleerd alleen werkte hij niet helemaal goed meer. Dus draden eruit en erin en de killswitch die je aan je hand moet doen er weer opnieuw aangesloten en hij vonkt nu weer!!! Alleen nu het probleem hij krijgt geen benzine, ik heb gewoon een directe slang van de tank naar de carburateur en de omleiding met benzinekraan weggehaald. Carburateur schoongemaakt alleen nog komt er geen benzine bij de zuiger. Hij heeft wel soort van even gelopen met remmenreiniger in de cilinder te spuiten. Waar kan het nog meer aan liggen dat hij geen benzine krijgt, want compressie krijgt hij genoeg?
 
De vacuumslang van je spruitstuk of carburateur naar de vacuumkraan heb je ook afgekoppeld en afgedicht?
Er zit inderdaad een vacuümslang aan het spruitstuk deze is afgedicht met een boutje. Moet ik deze bout helemaal dichtdraaien of half erin laten zo dat hij nu zit?
 
Back
Top