Howto Scooter ineens geen power tijdens rijden

MD zip

Well-Known Member
Hallo.

Mijn scooter puch zip type 3 was binnen 3 jaar terug gelopen van snelheid 45 naar 10km/u.
Bleek dat de cilinder helemaal dicht geslipt zat met opgehoopt vuil. Alles schoongemaakt en alles er weer op. Toen starte ineens niet meer. Nieuwe zuiger geprobeerd, maar geen verschil. Uiteindelijk vorige week donderdag nieuw membraan in gezet. En hij wilde weer starten. Gelijk gaan testen met rijden en reed weer 45. Hij trok alleen erg slecht op. Hij komt dan niet van zijn plek heeft echt even een duwtje nodig. En iedere keer bij starten maakt hij geen toeren als je gas geeft. Geef je vol gas blijf hij zelfde toeren draaien (geen). Na tijdje laten draaien en af en toe met gas spelen begint hij wel iets in beweging te komen. Na klein zetje gaat hij vooruit en na 5 a 10 km/u trekt hij door tot top.
Ik heb daar paar dagen zo mee gereden. Maar vanochtend reed ik bij huis weg en na ongeveer een kilometer rijden ging hij van topsnelheid naar 2 a 5 km/u en dus niet meer vooruit. Loopt dus wel gewoon stationair. En heb ook uitgezet en weer starten, dit doet hij ook gewoon. Naar huis gelopen en fiets gepakt. Maar wat kan dit zijn. Komt het puur door dat hij niet afgesteld was. Heeft nu dus totaal geen powerplay. Misschien warm gelopen? Te veel benzine? Heb geen idee.
Heb oude teruglopende uitlaat van gianelli. Oude rollen dacht ik 7 gram. Die moest ik ook nog gaan vervangen aankomend weekend.
Iemand een idee van dit gedrag?
 
Advertisement - register to remove this

Snap niet waarom je de titel `howto`gebruikt.. Dit is geen how-to maar gewoon een vraag.

Denk dat je gewoon even de slipkoppeling moet nakijken / afstellen..
 
Back
Top