Scooter in de auto

Samed16

New Member
Ja hallo ik ga dus een scooter kopen alleen heeft mijn auto geen trekhaak en moet ik dus een andere manier vinden om mn scooter te vervoeren ik dacht er aan om in op de achterbank te zetten in de auto alleen ik vroeg me af of dat zou passen heeft iemand hier ervaring mee?
 
Advertisement - register to remove this

Ja hallo ik ga dus een scooter kopen alleen heeft mijn auto geen trekhaak en moet ik dus een andere manier vinden om mn scooter te vervoeren ik dacht er aan om in op de achterbank te zetten in de auto alleen ik vroeg me af of dat zou passen heeft iemand hier ervaring mee?

Dit kan ja, maar probeer je scooter zo goed mogelijk recht te houden anders heb je overal benzine en/of olie in je auto.
Probeer oudere matrassen en of kussens te gebruiken tegen evt schade aan je scooter en auto.

Je kan ook gewoon een bestelbusje huren
 
Hallo Samed,

Wat voor auto heb je? In de meeste auto's zal een scooter rechtop niet passen, maar je kan hem natuurlijk wel liggend positioneren. Zorg je ervoor dat je eerst het olie uit de scooter haalt, de benzineleidingen afsluit en de carburateur leegt of uit de scooter haalt?

Ook kan je je kappen beschadigen (wanneer je over hobbeltjes, slecht wegdek rijdt). Je kan een zacht ondergrond maken d.m.v. dekens, plastic enzv.

Conclusie, je kan hem vervoeren als je de juiste maatregelen neemt- maar is het de moeite en risico van kapbeschadiging waard? Tegenwoordig kan je ook gewoon een bestelbusje huren voor €40.
 
Zorg je ervoor dat je eerst het olie uit de scooter haalt, de benzineleidingen afsluit en de carburateur

Dat zou ik ook doen maar dat is niet altijd mogelijk.

En de carburateur verwijderen is niet zo gedaan. Je hebt gereedschap nodig, opvang bak. Buddy verwijderen Enz.

En niet te vergeten waar welke kabel uiteindelijk hoort. (Ik gebruik altijd duo Kleuren stickers)

Gewoon de carb laten zitten en goed inpakken met doeken. Is niet heel erg veel wat er in de vlotter bak zit.

Vraag me echt af of het überhaupt gaat passen. Is toch gemiddeld 90/100 kilo.
 
Dat zou ik ook doen maar dat is niet altijd mogelijk.

En de carburateur verwijderen is niet zo gedaan. Je hebt gereedschap nodig, opvang bak. Buddy verwijderen Enz.

En niet te vergeten waar welke kabel uiteindelijk hoort. (Ik gebruik altijd duo Kleuren stickers)

Gewoon de carb laten zitten en goed inpakken met doeken. Is niet heel erg veel wat er in de vlotter bak zit.

Vraag me echt af of het überhaupt gaat passen. Is toch gemiddeld 90/100 kilo.

Scooter gaat er sowieso wel in dat is geen probleem ook al is ie 150 kilo. Als je scooter niet recht staat heb je gewoon een benzine/olie zwembad in je achterbak.. daar gaat het om.

Ik had mijn piaggio zip in een oudere peugeot berlingo getransporteerd.. en de hele auto stonk naar benzine.. dus eigenlijk vervoeren met auto is geen aanrader, maar als het moet..
 
Scooter gaat er sowieso wel in dat is geen probleem ook al is ie 150 kilo. Als je scooter niet recht staat heb je gewoon een benzine/olie zwembad in je achterbak.. daar gaat het om.

Ik weet dat het daarom gaat, olie en benzine er sowieso uit. En die kleine vlotter bak zorgt echt niet voor een zwembad!

Maar goed ik wil dat wel eens zien op locatie hoe je dat allemaal verwijderd. En waar laat je de olie en benzine?

Die zal je ook goed moeten inpakken voor de terug reis. Of je gaat er vanuit dat je het daar kunt "dumpen"?

Als dan een emmer of pot breekt dán heb je een zwembad. ;) haha
 
Ik heb al eens mijn zipje in een Volkswagen Polo gekregen. Gaat prima. Was nodig aangezien ik erg ver van huis stond met een platte band. Alleen word het een zootje met de vloeistoffen. Vooral de benzine die in de carb zit.
 
Ik heb al eens mijn zipje in een Volkswagen Polo gekregen. Gaat prima. Was nodig aangezien ik erg ver van huis stond met een platte band. Alleen word het een zootje met de vloeistoffen. Vooral de benzine die in de carb zit.
Zou het mogelijk zijn om hem een beetje schuin in mijn auto te zetten of gaat het er dan ook uit die benzine enzo
 
De benzine gaat er zeker uit, hoe dan ook. Ik geloof dat de boel uit de bovenkant van de carb loopt. Je zou dan eventueel de carb eerst kunnen laten leeglopen. Heb je een kraantje zet deze dan dicht, maak wel even de vlotterbak van de carb leeg. Heb je een vacuüm systeem dan kan je de carb ook gewoon legen en komt er geen brandstof zolang er niks word aangezogen. Ook even kijken met je oliedop indien een 2 takt. Vaak zit hier een klein gaatje boven in. Toen ik mijn zip heb vervoerd lag er eigenlijk helemaal geen brandstof of olie in de kofferbak. Misschien geluk mee gehad.
 
Dat zou ik ook doen maar dat is niet altijd mogelijk.

En de carburateur verwijderen is niet zo gedaan. Je hebt gereedschap nodig, opvang bak. Buddy verwijderen Enz.

En niet te vergeten waar welke kabel uiteindelijk hoort. (Ik gebruik altijd duo Kleuren stickers)

Gewoon de carb laten zitten en goed inpakken met doeken. Is niet heel erg veel wat er in de vlotter bak zit.

Vraag me echt af of het überhaupt gaat passen. Is toch gemiddeld 90/100 kilo.

Ach joh carb demontage is het makkelijkst wat je kan doen, kan ook gewoon dekseltje demonteren ipv de buddy.

Beter dat het goed gedaan wordt, dan half werk!
 
Ach joh carb demontage is het makkelijkst wat je kan doen, kan ook gewoon dekseltje demonteren ipv de buddy.

Dus jij denkt dat iedereen dat kan??
Ach joh carb demontage is het makkelijkst wat je kan doen, kan ook gewoon dekseltje demonteren ipv de buddy.

Voor jou is het misschien makkelijk maar niet iedereen heeft die handigheid.

En daarbij als je daarna niet meer weet wat bij wat hoort dan heb je pas half werk.

Demontage is niet moeilijk montage is lastiger.

Ik ben kok geweest. Als ik jou vraag om een court-bouillon te maken lukt je dat? (Is heel makkelijk)

Wat ik wil zeggen is dat niet iedereen weet hoe zoiets moet maar als je het weet is het heel makkelijk. Geld voor alles.

Ik spreek regelmatig mijn shop houder en die zegt dat er ook mensen bij zijn die niet eens weten wat een carburateur is.

En dat klepje van de buddy in geopende staat is maar beperkt toegankelijk om de carb te verwijderen.

Dus alles is makkelijk als men het weet...
 
Back
Top