Scooter Importeren.

bartek0811

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb een tijdje rond zitten zoeken op net en zo maar kan nog niks vinden wat me echt verder helpt.

Ik wil namelijk een scooter uit Polen inporteren maar nou weet ik niet wat de kosten zijn en hoe ik een Nederlands kenteken er op moet krijgen.

En moet ik scooter dan eerst in Polen keuren ( het wordt een nieuwe scooter) of kan ik hem zonder kenteken in Nederland keuren ?

Alvast BedanktO-)
 
Advertisement - register to remove this

volgens mij is het zo dat ie eerst naar nederland moet, hier laten keuren, kenteken erop, en rijden (wel aangeven dat het import is!)

correct me if i'm wrong ;)
 
heel simpel , is het model al in nederland als goedgekeurd bevonden ga je gewoon met de scooter (mits die zo is als ie moet zijn , ofwel gehomologeerd model) naar de rdw en laat je m daar keuren , daarna hoor je wel wat je verder moet doen..
 
Bijv een mbk spirit/bws fzo is hier in nederland amper te krijgen. Heb er ook over nagedacht. Maar toch maar vanaf gezien door idd de extra kosten
 
Wat is het nut van het importeren dan? Want vergeet niet dat keuren nog eens 140 euro kost... :)

Nou, in Polen kan ik een scooter krijgen die 2 keer zo goed is uitgerust maar dan voor de helft van de prijs die je in Nederland er voor zou betalen.


Maar komt er nog wat bij die 140 bij of zijn dat enige kosten van import ?
 
Ik weet het antwoord!!

Hallo,

Ik heb 6x Mbk Ovetto uit italie geimporteerd (ook wel bekend als Yamaha Neos)

Italie is een lid van de Europese Unie, dus is importeren Kosteloos.

geen BPM of andere invoers kosten hoef je te betalen,

ook is Polen Lid van de EU, dus invoers kosten hoef je weer niet te betalen..

De brommers naar de RDW gebracht (wel met italiaanse registratie papieren) zeer noodzakelijk voor een snelle afhandeling,

omdat er bij het buitenland geen gewicht op het kenteken staat en dat hier wel verplicht is, word er 5 euro in rekening gebracht voor het wegen,

voor de rest werd de keuring afgemaakt net zoals bij een NL brommer...

dus er word gekeken naar verlichting, voor en achter, snelheid (op testbank) mag maximaal 3km harder dan toegestaan, 45km of 25km per uur

Remmen worden getest gewoon rijdend, hij moet binnen 4m stilstaan onder een snelheid van 10km per uur

en een retro-reflector is verplicht op de achterzijde, mag je ook gewoon ergens op plakken, als hij maar op de achterzijde zit!

Kosten over de keuring bedroegen 113 euro in totaal!

daarna moet er nog een plaat aangevraagd wordem kosten daarvan verschillen.. maar ik kom hem laten maken voor 12 euro.

dus de totale kosten voor het keuren bedroegen 125 euro.

Mocht de brommer Nooit in nederland zijn verkocht, of niet bekend zijn, en hij heeft een bouwjaar na 1970 dan word er strenger naar gekeken, maar het idee en de kosten blijven het zelfde..

Graag hoop ik hiermee genoeg geinformeerd te hebben,

1 ding ben ik zeker met je eens, in het buitenland is het veel goedkoper, alleen het versturen van 1 scooter kost 350 euro vanuit italie, kosten voor 6 scooters blijft ook 350 euro, de rit moeten ze toch maken, of het nou een lege auto of een volle auto betreft!

dus als je 1 scooter laat importeren kom je vaak niet veel goedkoper uit, of je moet hem tegen een prikkie kunnen kopen..

Groeten Buijsse
 
volgens mij is het zo dat ie eerst naar nederland moet, hier laten keuren, kenteken erop, en rijden (wel aangeven dat het import is!)

correct me if i'm wrong ;)

Als je niet zegt dat hij uit een ander EU land komt, komen ze daar wel achter bij het zoeken naar een Type goedkeuring, op elke nederlandse brommer staan de letters NL voor het "typegoedkeuringsnummer"

bij Polen zou er PL voorstaan bij italie IT en spanje ES

dus bij het niet melden dat het import is komen ze er vanzelf wel achter, maar is niet belastend voor het keuren, de keuring word niet anders dan bij een nederlandse brommer/scooter


Mvg Buijsse
 
Bedankt allemaal,
Ik heb hem gloed nieuw in de kerstvakantie gekocht voor omgerekent 1000 euro.

Voor de zekerheid heb ik poolse papieren vertaald naar engels ( atest papieren)

Transport is geregeld door me vaders vriend , dus geen kosten, hij komt volgende week hier heen en dan blijft alleen nog keuring en kenteken over.

Tis trouwens een Zipp Quantum
 
Ik heb ook nog een vraag , als je scooter uit Italië komt , moet hij daar dan eerst op je naam worden gezet ?
Hoi, ik zie dat jij hier nieuw ben. Deze post komt uit 2008 en is voor het laatst gereageerd in 2009. Ofwel er zit duimdik stof op.
gelieve een nieuwe post aan te maken.
 
Back
Top