Scooter houdt in na monteren nieuwe sproeier

Henkie-T

Member
Hallo ik heb problemen met mijn piaggio zip 4t 2v 50cc uit 2013.

Laatst had ik mijn bougie er uit gehaald om hem te vervangen en ik kwam er achter dat hij te rijk liep de bougie was pik zwart. Toen heb ik mijn scooter naar een monteur gebracht en die heeft mijn sproeier vervangen van een 84 naar een 80. Daarna liep hij erg raar als de motor koud was trok hij op tot ongeveer 40 kmh en daarna voelde je hem inhouden en na een paar seconden trok hij weer door tot 60 kmh later als de motor warm was reed hij stukken beter maar nog steeds niet het zelfde als voorheen. Toen ben ik terug gereden naar de monteur maar die zei dat het waarschijnlijk was omdat mijn carb vies was. Nu heb ik vandaag de bougie bekeken en bleek die wit/grijs te zijn dus hij liep te arm toen heb ik sproeier 82 er in gezet en de carb schoongemaakt met remreiniger en een doekje. Hierna liep hij nog slechter en kwam hij niet eens langs de 40 kmh wat kan dit zijn?
Post automatically merged:

Hallo ik heb problemen met mijn piaggio zip 4t 2v 50cc uit 2013.

Laatst had ik mijn bougie er uit gehaald om hem te vervangen en ik kwam er achter dat hij te rijk liep de bougie was pik zwart. Toen heb ik mijn scooter naar een monteur gebracht en die heeft mijn sproeier vervangen van een 84 naar een 80. Daarna liep hij erg raar als de motor koud was trok hij op tot ongeveer 40 kmh en daarna voelde je hem inhouden en na een paar seconden trok hij weer door tot 60 kmh later als de motor warm was reed hij stukken beter maar nog steeds niet het zelfde als voorheen. Toen ben ik terug gereden naar de monteur maar die zei dat het waarschijnlijk was omdat mijn carb vies was. Nu heb ik vandaag de bougie bekeken en bleek die wit/grijs te zijn dus hij liep te arm toen heb ik sproeier 82 er in gezet en de carb schoongemaakt met remreiniger en een doekje. Hierna liep hij nog slechter en kwam hij niet eens langs de 40 kmh wat kan dit zijn?
Ook moet ik er bij melden dat de monteur er bij zei dat er een 80cc onder zat dit hoorde hij aan het geluid. Alleen is hij mij verkocht als een 50cc

En de normale top snelheid voorheen was 65/70 en er zit een jamercol uitlaat onder
 
Advertisement - register to remove this

Draai de oude maat 84 sproeier er weer in en kijk eens of hij dan weer normaal loopt. Dan weet je in ieder geval zeker dat je daar je probleem moet zoeken. zwarte bougie is of teveel brandstof of een te zwakke vonk.
 
Draai de oude maat 84 sproeier er weer in en kijk eens of hij dan weer normaal loopt. Dan weet je in ieder geval zeker dat je daar je probleem moet zoeken. zwarte bougie is of teveel brandstof of een te zwakke vonk
Met sproeier 82 is hij deze kleur. Is dit een goede kleur of niet? Ik heb er ongeveer 2 uur mee gereden (niet aan een stuk door)
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    80.2 KB · Views: 20
  • image.jpg
    image.jpg
    87.4 KB · Views: 20
Back
Top