Ultratrunks
New Member
Hallo iedereen,
ik heb een zip 4t 2v 50cc 2018 (laatste carb model) en die rijdt de laatste tijd niet lekker.
Ik wil er ook bij vermelden dat ik een begrenzer erop heb zitten
Er zijn 2 gevallen waar mijn scooter vervelend begon te doen.
Bij het eerste geval regende het heel hard en op gegeven moment begon hij te stotteren en hield hij in.
Deze video is van die dag en dan horen jullie ook wat ik bedoel: ik heb problemen met uploaden, dus ik zal de link later hierin zetten
Voor het 2e geval wat ik zo ga uitleggen had ik opgemerkt dat hij:
- stationair heel hoog liep
Hij kan wegrijden als hij niet op de standaard staat. Achterband draait zo hard, dat je het als een slijptol kan gebruiken.
- Hij rijdt niet zo lekker als eerst
Hij houdt in en stottert vooral bij vol gas
Bij het tweede geval had ik niet opgemerkt dat ik mijn motorolie dop was gevallen tijdens het rijden.
Ik heb de dop gevonden en gemonteerd, maar stond er niet bij stil dat ik motorolie moest bijvullen totdat hij uitviel. Ik toen kort daarna de motorolie bijgevuld en hij startte gewoon.
Sindsdien heb ik opgemerkt dat mij scooter:
- een tikkend geluid maakt
Dit kan je horen in deze video:
Het klinkt hetzelfde als wanneer je een ketting over plastic beweegt, dus daarom vermoed ik dan ook dat het mijn distributieketting kan zijn, misschien is hij uitgerekt ofzo. Hij is februari nog vervangen
- Hij haalt zijn topsnelheid niet meer
Deze was tussen de 65 en 70 (op de teller) en van 70 naar 80 kon hij wel gaan, maar dan moest hij goed ingereden zijn. Nu is de top 56-60(duurt een tijdje voordat ik 60 haal).
- Voorheen hoorde je wat hogere toeren vanaf ongeveer 65 en nu doet hij dat al bij 45-50 en hij trekt ook heel traag op van 40 naar 60
- Ik hoor ook lucht bij me luchtfilterhuis/carterkap wat ik normaal niet hoorde, daarvan heb ik ook een video:
Wat ik zelf heb gedaan is:
- kleppen gesteld (0,1 in en 0,15 uit en ook gedaan toen hij optijd stond)
- luchtfilter element veranderd (hij was vies en nat)
- geleiders, rollen, vsnaar, bendix, koelvin, variobus, startkranswiel gecheckt
- 3x carburateur gereinigd met remmenreiniger
- distrubitie ketting en oliepompketting gecheckt (vanuit de carterkap)
- opnieuw afgesteld zowel stationair schroef als luchtschroef, ben begonnen vanaf 2 om 1,5 en vanuit daar verder gegaan omdat hij stationair nog steeds te hoog liep
- kijken of mijn uitlaat valse lucht gaf, maar hij viel uit.
Dit is wat ik heb gedaan zover ik weer, mocht ik nog iets herinneren zal ik het melden.
Mijn vraag jullie is: Waaraan denken jullie dat deze kunne problemen liggen?
ik heb een zip 4t 2v 50cc 2018 (laatste carb model) en die rijdt de laatste tijd niet lekker.
Ik wil er ook bij vermelden dat ik een begrenzer erop heb zitten
Er zijn 2 gevallen waar mijn scooter vervelend begon te doen.
Bij het eerste geval regende het heel hard en op gegeven moment begon hij te stotteren en hield hij in.
Deze video is van die dag en dan horen jullie ook wat ik bedoel: ik heb problemen met uploaden, dus ik zal de link later hierin zetten
Voor het 2e geval wat ik zo ga uitleggen had ik opgemerkt dat hij:
- stationair heel hoog liep
Hij kan wegrijden als hij niet op de standaard staat. Achterband draait zo hard, dat je het als een slijptol kan gebruiken.
- Hij rijdt niet zo lekker als eerst
Hij houdt in en stottert vooral bij vol gas
Bij het tweede geval had ik niet opgemerkt dat ik mijn motorolie dop was gevallen tijdens het rijden.
Ik heb de dop gevonden en gemonteerd, maar stond er niet bij stil dat ik motorolie moest bijvullen totdat hij uitviel. Ik toen kort daarna de motorolie bijgevuld en hij startte gewoon.
Sindsdien heb ik opgemerkt dat mij scooter:
- een tikkend geluid maakt
Dit kan je horen in deze video:
Het klinkt hetzelfde als wanneer je een ketting over plastic beweegt, dus daarom vermoed ik dan ook dat het mijn distributieketting kan zijn, misschien is hij uitgerekt ofzo. Hij is februari nog vervangen
- Hij haalt zijn topsnelheid niet meer
Deze was tussen de 65 en 70 (op de teller) en van 70 naar 80 kon hij wel gaan, maar dan moest hij goed ingereden zijn. Nu is de top 56-60(duurt een tijdje voordat ik 60 haal).
- Voorheen hoorde je wat hogere toeren vanaf ongeveer 65 en nu doet hij dat al bij 45-50 en hij trekt ook heel traag op van 40 naar 60
- Ik hoor ook lucht bij me luchtfilterhuis/carterkap wat ik normaal niet hoorde, daarvan heb ik ook een video:
Wat ik zelf heb gedaan is:
- kleppen gesteld (0,1 in en 0,15 uit en ook gedaan toen hij optijd stond)
- luchtfilter element veranderd (hij was vies en nat)
- geleiders, rollen, vsnaar, bendix, koelvin, variobus, startkranswiel gecheckt
- 3x carburateur gereinigd met remmenreiniger
- distrubitie ketting en oliepompketting gecheckt (vanuit de carterkap)
- opnieuw afgesteld zowel stationair schroef als luchtschroef, ben begonnen vanaf 2 om 1,5 en vanuit daar verder gegaan omdat hij stationair nog steeds te hoog liep
- kijken of mijn uitlaat valse lucht gaf, maar hij viel uit.
Dit is wat ik heb gedaan zover ik weer, mocht ik nog iets herinneren zal ik het melden.
Mijn vraag jullie is: Waaraan denken jullie dat deze kunne problemen liggen?