Scooter houdt in en slaat vervolgens af

Melvinvb

Well-Known Member
Hallo,
Ik heb een probleem met het afstellen van mijn scooter, een vespa lx 2 takt uit 2008. Ik heb er een nieuwe uitlaat onder gezet (nieuw en met prop), maar wanneer ik vol gas geef verlaagt die in toeren tot die uit valt of tot ik mijn gas terug neem. Ik wil graag de prop in de uitlaat houden in verband met de vele rollerbanken hier in de omgeving. Ik dacht zelf dat het de sproeier was die te groot was, dus ben ik naar de scooterzaak gegaan en heb ik gevraagd om een standaard sproeier voor mijn model scooter. Helaas heeft dat het probleem niet verholpen en hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.
Groetjes Melvin
 
Advertisement - register to remove this

Heb je de luchtstelschroef en ralantie schroef geregeld ? luchtstelschroef schroef 1 tot 1,5 slagen open ( tegen klok in draaien. dan je ralantie regelen met warme motor . Dus enkel km rijden. kan je perfect onderweg doen ook met hand of platkop schroevendraaier. probeer dit eens
 
Heb je de luchtstelschroef en ralantie schroef geregeld ? luchtstelschroef schroef 1 tot 1,5 slagen open ( tegen klok in draaien. dan je ralantie regelen met warme motor . Dus enkel km rijden. kan je perfect onderweg doen ook met hand of platkop schroevendraaier. probeer dit eens
Hallo JDS,
Bedankt voor je snelle bericht. Ik heb nog niet aan de luchtschroef gezeten, dat ga ik dan maar eens proberen, ik had wel gelezen dat die altijd op 1,5 slag open moet staan? Klopt dit? En de relantie schroef is denk wat ik ken als de stationairschroef, die heeft toch alleen invloed op het aantal toeren wanneer de motor stationair loopt.
 
Ik heb net weer even zitten testen, dit keer met de luchtschroef zoals aangeraden. Toen had ik hem zo gesteld dat het inhouden was gestopt, positief dus. Maar toen dacht ik misschien kan ik hem nog beter stellen, dus heb ik er nog een slag aan gedraaid, maar daarna startte die dus niet meer :( Is die denk je verzopen of is er iets anders aan de hand?
 
Bij elke verandering aan je uitlaat , bijv een andere , of begrenzer verwijderen zal je je Hoofdsproeier moeten aan passen ,
Koop een Test Set Sproeiers , zo kan je de juiste maat vinden , bij elke X gokken van :... die gaat er eens in, en dan die ... gaat het lang duren voordat de juiste gevonden is .

Hoog beginnen ... en afbouwen, tot dat de juiste gevonden is.
Dan Fine Tunen met je gasnaald hoogte, en je luchtschroef afstelling.
 
Hallo,
Allemaal bedankt voor jullie reacties en hier even een update;
Ik heb een nieuwe bougie gekocht en de luchtschroef weer gezet op waar die hoort (1,5 slag). Toen ik de sproeier (58) die ik van de scooterzaak erin had hield die in. Ik heb de bougie bekeken en die was zoals foto 1. Ik heb er nu een sproeier 72 in gedaan, want die had ik nog liggen, hij rijdt nu goed, maar twijfel of dit misschien te groot is. Wat denken jullie hierover?
 

Attachments

  • image.jpeg
    image.jpeg
    256 KB · Views: 6
zoals eerder verteld :
Hoog beginnen met sproeiermaat ... en afbouwen, tot dat de juiste gevonden is.
Dan Fine Tunen met je gasnaald hoogte, en je luchtschroef afstelling.

Een Bougie is geen goede aflezing / indicatie qua kleur voor een goede afstelling, mooi koffie bruin kan een warmloper veroorzaken.
 
Back
Top