Scooter houdt in bij vertrek

shabvergt1998

New Member
Hallo,

Mijn scooter SYM JET 4 in, houdt echt 1 seconde heel erg in als ik stil sta en wil vertrekken.
Ik heb het idee dat de scooter ook harder zou kunnen optrekken.
Verder is het zo als ik bij een koude motor de scooter start en wil vertrekken dan lukt dat 9 van 10 keer bij de eerste keer gas hendel opentrekken niet. Dan faalt de motor als het ware. Hij valt dan niet uit maar het klinkt wel alsof hij uit gaat vallen.
ik kan meestal pas wegrijden als ik de gashendel wiebelend half opentrek. ( dus half open/half dicht/ half opendraaien. en dan rijdt de scooter meestal wel.) en dan heel snel achterelkaar.


Zojuist had ik de gasnaald gecheckt, ik dacht misschien als ik die wat hoger zet dat het beter is. Echter zag ik een gasnaald waar geen clipje op zit ( wel zag ik dit staan op de naald : DA8CD)

Hebben jullie enige idee hoe ik van dit probleem afkom?
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb vaker van de luchtschroef gehoord maar deze heb ik nooit gebruikt. waar kan ik deze vinden? en hoever moet ik hem opendraaien.

Verder is het zo dat ik altijd 3-5 min wacht voordat ik ga rijden.
 
en dan houdt hij nogsteeds in? Na meer dan 3 minuten is hij niet echt koud meer. De luchtschroef zit meestal vanaf achter gezien linksonder op de linkerkant van je carb. Is een klein patkop schroefje. Als je luchtschroef afstellen intikt in google kan je een paar sites vinden waar het uitgebreider uitgelegd staat met foto's
 
Heb zelf exact hetzelfde. Sproeier en schroeven op de carb heeft het niet opgelost. Ik heb een set shims besteld en ga er als het ware een ringetje onder zetten.
 
Back
Top