scooter houdt in als deze warm is

radical

Well-Known Member
Ik heb een probleem met een scooter en de aangegeven problemen die worden besproken op het forum met gelijkwaardig probleem heb ik nagelopen maar kwam niet tot een antwoord dat mijn probleem oploste.

Maar ik heb een scooter peugeot, stationair draait deze goed, alleen als de scooter goed warm is moet ik spelen met het gas om te voorkomen dat deze uitvalt of inhoudt.
Nou heb ik al een aantal dingen nagelopen waar onder andere het luchtfilter die is schoon, nieuwe bougie geplaatst, nagelopen dat deze benzine krijgt.
Nou ga ik er dus vanuit dat die als de scooter warm word te weinig benzine krijgt.
Ligt dit probleem dan altijd aan de sproeier ? of zijn er meer dingen waar ik moet aandenken ?

Was vergeten te zeggen als je dan de scooter wat warm hebt gedraaid en als je dan volgas wil geven dat je dan echt zo geluid krijgt van woaaaaaaapppppppp en als je dan doorzet valt deze uit.
Heel af en toe als je dan het gas loslaat, wil de scooter doorrollen/rijden, net alsof het gas blijft hangen.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

even de carburateur goed schoonmaken , alle sproeiers eruit en doorblazen met een luchtpistool.

verder even de luchtstelschroef op 1m5 slag zetten als ie daar niet niet op staat.
 
Heb alles zo gedaan zoals je zei melf, maar geen resultaat.
Nog hetzelfde probleem.
Ondertussen ook met iemand anders gesproken maar die zei dat het ook nog aan de cdi of bobine kan liggen, maar echt verwoorden kon die het niet waarom het daar dan opeens aan kan liggen.
Want hij vonkt wel namelijk.
Vrijdag maar eens ff wat proberen denk ik met een andere bobine ofzo.
 
Heb alles zo gedaan zoals je zei melf, maar geen resultaat.
Nog hetzelfde probleem.
Ondertussen ook met iemand anders gesproken maar die zei dat het ook nog aan de cdi of bobine kan liggen, maar echt verwoorden kon die het niet waarom het daar dan opeens aan kan liggen.
Want hij vonkt wel namelijk.
Vrijdag maar eens ff wat proberen denk ik met een andere bobine ofzo.

Heb zelf een speedfight 2, had hetzelfde probleem, heb hem dan maar binnegebracht mits ik er nix van ken. Dealer heeft een geheel nieuwe carb geplaatst en nu rijdt hij perfect.
Als je daar iets aan hebt.
 
Ik had dat ook op men sf.
dat van wanneer hij warm is je niet van stilstand kan vertrekken en als hij koud was was er geen enkel probleem.

Ook vanalles geprobeert en toen eens voor de lol het luchtfilterkapje eraf gedaan en het probleem was oplost :)
Daarna had ik gwn paar gaten in het kapje geboort..
Daarna geen zin meer om verder af te stellen omdat hij toch verkocht werd
Mss beetje beun maar het werkte wel..
 
Ik had dat ook op men sf.
dat van wanneer hij warm is je niet van stilstand kan vertrekken en als hij koud was was er geen enkel probleem.

Ook vanalles geprobeert en toen eens voor de lol het luchtfilterkapje eraf gedaan en het probleem was oplost :)
Daarna had ik gwn paar gaten in het kapje geboort..
Daarna geen zin meer om verder af te stellen omdat hij toch verkocht werd
Mss beetje beun maar het werkte wel..

Jij had gewoon een te grote sproeier...
 
inhouden bij warme motor

Ik heb een probleem met een scooter en de aangegeven problemen die worden besproken op het forum met gelijkwaardig probleem heb ik nagelopen maar kwam niet tot een antwoord dat mijn probleem oploste.

Maar ik heb een scooter peugeot, stationair draait deze goed, alleen als de scooter goed warm is moet ik spelen met het gas om te voorkomen dat deze uitvalt of inhoudt.
Nou heb ik al een aantal dingen nagelopen waar onder andere het luchtfilter die is schoon, nieuwe bougie geplaatst, nagelopen dat deze benzine krijgt.
Nou ga ik er dus vanuit dat die als de scooter warm word te weinig benzine krijgt.
Ligt dit probleem dan altijd aan de sproeier ? of zijn er meer dingen waar ik moet aandenken ?

Was vergeten te zeggen als je dan de scooter wat warm hebt gedraaid en als je dan volgas wil geven dat je dan echt zo geluid krijgt van woaaaaaaapppppppp en als je dan doorzet valt deze uit.
Heel af en toe als je dan het gas loslaat, wil de scooter doorrollen/rijden, net alsof het gas blijft hangen.


Hallo,
Ik weet niet of je een 2 of 4 takt scoot hebt, maar ik heb een 2 takt en had hetzelfde probleem (inhouden bij warme motor), toen heb ik op advies van de monteur een klein beetje (1 maatstreep op 1 ltr olie flacon) extra olie bij een volle tank benzine gegooid, daarna had ik geen last meer.
Kreeg toch dus te weinig smering blijkbaar.

succes!
 
ik heb namelijk net het zelfde probleem met mijn booster halfgas rijd die perfect en koud trekt die autowheelies maar eenmaal ik volgas geef hoor ik het geluid van mijn scooter "verzwaren" met als gevolg het alombekende bwoaaaap geluid en valt hij uit maar als iki het gas net op tijd loslaat bolt hij uit en neemt terug toeren op maar dan is het 5 seconden net alsof gas blijft hangen ik weet niet wat het kan zijn maar dat van die carb kan miss wel kloppen want bij mij is dit namelijk gestart toen ik een nochtans spiksplinterniewe 17.5 carb gekocht heb. zou dit aan een fabrieksfout van de carb kunnen liggen?????
 
klopt, scooters zijn nou eenmaal raar
ik had namelijk hetzelfde, nieuwe carb eronder en hij deed het opeens weer perfect.
ik heb nogtans eens carbu van een vriend opgestoken een 17.5 met 90 sproeier afgesteld voor net dezelde setup als ik heb maar toen ik volgas gaf ging ie bijna niet vooruit en toen ie reed had toch weer net hetzelfde probleem dus:|
 
ik had dit ook

ik had dit ook met sprinter -:-:|
had veel met carbu gespeelt sproeiers enz.. en geen resultaat
dan heb ik hem opegegooit nieuwe 22ôpgestoken drukveertje en
trekveertjes vernieuwt en toen hij trug ineen zat was het perfect
ne maat zei da het aan de drukveer lag en ik denk zelf de carbu
gewoon eens opengooien alles goed uitkuisen inelkaar steken en afstelle 8P
als je da hebt gedaan zal em meestal wel terug werke
zo was het toch me mij ;)
 
Mijn scooter loopt ook beroerd met warme motor onderin. Koud trekt hij als een gek, maar eenmaal de choke eraf> zwaar kut...

Ik zet er nu een 17.5 Dell''Orto carb. op, op aanraden van de scooter/motorenzaak hier. Opzich logisch dat dat de oplossing gedeeltelijk is.

Op de choke krijgt hij meer peut, en trekt hij dus lekker. Standaard zit er op scooter s ook een 17.5 Carb, hier in NL ene 12.... Dus weer een soort begrenzer..

Aprilia's hebben er wel standaard een 17.5 op, daarom trekken die wel enorm goed.

Leuk voorbeeldje van een Aprilia snor... Haal je de 3 begrenzers eruit, loopt dat ding 110!!! (geen joke). Die heeft er zelfs ene 17.5 Carb. opzitten. Waarom mag Joost weten:p


Owja, ik heb een splinternieuwe scooter, dus het is geen kapotte carb. bij mij... Ook is hij totaal ontgrenst..

Greetz,
Joram
 
Dude, dat je met een 17,5mm carb harder trekt is onzin. Goed, in theorie zou je idd harder moeten optrekken, maar in de praktijk is dit niet merkbaar met een standaard cilinder. Dat de 12mm carb een begrenzer is is ook onzin, ze worden gewoon zo geleverd, in het buitenland is dat niets anders.

En ja, een Aprillia SR heeft idd een teller die 30 - 40km/h af wijkt op top.

Einde fabeltjes.
 
Vergis jij je toch echt even. Malaguti F12 komt uit Italië. Daar rijden ze STANDAARD!!! rond met 17.5 carb.... Ook in andere landen.

Verder trekt hij echt wel harder met 17.5 carb, en de gasreactie is beter. Ook met gewoon standaard cilinder.

Dus niks fabeltjes...

Greetz,
Joram
 
ik heb hetzelfde met mijn fox. Volgens meerdere dealers en vrienden duidt dit probleem op een te grote sproeier, check ff je bougie of hij de juiste kleur heeft en kijk hoeveel slagen luchtschroef open staat .
 
Vergis jij je toch echt even. Malaguti F12 komt uit Italië. Daar rijden ze STANDAARD!!! rond met 17.5 carb.... Ook in andere landen.

Verder trekt hij echt wel harder met 17.5 carb, en de gasreactie is beter. Ook met gewoon standaard cilinder.

Dus niks fabeltjes...

Greetz,
Joram

Een kleine carb IS geen begrenzer! Je gaat er helemaal NIETS harder door.
Dat de gas reactie beter is is ook onzin.
 
Ik ga er wel degelijk harder door nu mijn 17.5 Dell''Orto erop zit. Ook hangt hij beter aan het gas.

Greetz,
Joram
 
Back
Top