scooter houdt af en toe in, slaat af en start en rijdt daarna weer goed

Tranquillo

New Member
Beste mensen,

Ben geen kenner, dus wellicht een domme vraag, maar heb het volgende probleem:
Ik rijdt met mijn chinese scooter elke dag 50 km, nu heb ik op de heen en terugweg vaak onderweg een probleempje.
De motor begint na een aantal km in te houden, stottert dan wat en slaat uiteindelijk af. Nadat ik hem weer even doorstart loopt hij weer als een zonnetje en kan ik gewoon doorrijden. Soms kan ik het afslaan voor zijn door het gas terug te draaien en langzaam weer op te voeren, maar dan heb ik na een paar minuten het zelfde probleem.

Heeft iemand een tip wat er aan de hand kan zijn? De scooter kan 70 km per uur, maar is nu netjes begrenst op 25 km.

Dat is trouwens nog een andere vraag van mij, 25 is me net wat te langzaam maar 70 veel te snel, is het mogelijk om hem 30-35 te laten rijden?

vr gr Bernard
 
Advertisement - register to remove this

Voor 30-35km te laten lopen zijn er 35km cdis te verkrijgen (even googlen geeft al veel resultaat.

Betreft het uitvallen is denk ik dat je met een iets te kleine sproeier rond rijd.. Rij je harder dan heeft ie meer benzine nodig.

Je zal merken dat het normaal nog wel goed gaat tot de 50km op de teller.. Daarboven merk je dat hij al meer mengsel begint te vragen.
Daarnaast is het ook eens een goed idee om de motorolie peil wat vaker te controleren..
 
Back
Top