Scooter houd in wanneer warm en remt beetje

Enes

New Member
Wanneer mijn scooter warm is houd hij na volgas geven in. Hij pruttelt dan niet meer en remt lichtjes.Na het uitbollen begint hij bij stilstand pas terug te pruttelen bij stationair. Ik dacht dat hij te arm liep en dus te warm werdt en daar door teveel wreef in de cilinder en heb dus nu expres een te grote sproeier erin gezet om zeker te zijn dat de temperatuur laag blijft. Maar het fenomeen is er nogsteeds. Ik snap het niet. Waar kan dit aan liggen?
 
Advertisement - register to remove this

De motor remt lichtjes als ik geen gas geef en pruttelt niet. Waar kan dit aan liggen? Iets aan mijn carburateur of is het iets met mijn cilinder?
Post automatically merged:

Ik heb een 50cc minarelli verticaal
Met 12mm delorto carbu. Std luchtfilter en sproeier 90 momenteel. Rolletjes en koppeling zijn nog std
 
Ik heb gehoord dat het misschien te maken heeft met mijn gasnaald hoogte. En dat daarom de motor niet zou pruttelen wanneer ik het gas loslaat. Kan iemand mij meer info geven over wat ik precies moet doen met mijn gasnaald
 
In std carb is de std gasnaaldhoogte goed, ik heb het eerder al gezegd je sproeier is te groot. Als je eigenwijs wil zijn en hier niet naar luisteren zou ik zeggen: ga je gang.
Post automatically merged:

Je luchtschroef moet 1,5 slag uit trouwens
 
Last edited:
Back
Top