Scooter houd in op top??

bjornieboy

Well-Known Member
Hey, ik heb het volgende probleem:
Heb sinds gister weer m'n dr70cc gemonteerd, was er even af vanwege onze vrienden in het blauw en de brandstof kosten.
Maar nu heb ik een probleem:

Hij trekt gewoon goed op, maar als hij tegen z'n top aan komt, dus als de toeren beginnen uit te vlakken, dan houd hij af en toe even een halve seconde in en dan gaat die weer en dan houd die weer in, en zo gaat dat door.
Dit drukt ook nog al de topsnelheid die nu rond de 70 zal liggen, vroeger met deze cilinder tegen de 80-85.

Ik zat zelf te denken aan m'n krukaslagers, want bij die hoge toeren hoor je uit de variateur kant van het blok een soort licht tikkend geluid, niet heel erg, en als je dan het gas los laat begint het een beetje te gieren.

Het gaat hier om een zip type 3, met een standaard blok ontgrenst, ook originele ontgrenste uitlaat en een dr70cc. (is dus AC).

Iemand nog andere ideeën?
Scooterzaak zij dat het misschien de squish kon zijn, dus heb er een extra voetpakking tussen gezet maar dat maakte volgens mij geen verschil.

Ik hoor het wel!
Bjorn
 
Advertisement - register to remove this

Bedankt voor de reactie, heb m'n drukveer er uit gehaald, nieuwe er in gezet, maar het probleem is er nog steeds. Ook een nieuwe CDI geprobeerd, haalde ook niks uit.
Op m'n krukas lagers voel ik geen speling (dat wil natuurlijk niet meteen zeggen dat die goed zijn, dat snap ik), dus zit zelf te denken misschien big-end lager ofzo?
Nog nooit iemand geweest met hetzelfde probleem;p?
 
Back
Top