Scooter houd in of loopt stationair niet lekker

Status
Not open for further replies.

johan99

New Member
Ik heb recent een scooter overgenomen en eerst liep die zo:
Met kicken moet je een beetje gas geven en er even mee blijven spelen anders valt ie uit. Eenmaal warm blijft ie gewoon lopen.

Tijdens het rijden kan ik het gas niet open houden (ook niet half) want dan houd ie in. En de uitlaat plofte regelmatig.
Optrekken ging altijd probleemloos en snel.
Dat ploffen was na een paar lange ritten over. De scooter had ff stilgestaan dus weet niet of het daaraan kan liggen.
Stationair bleef ie gewoon prima draaien.

Vandaag merkte ik dat de luchtfilter 1 schroef miste en dus niet volledig afsloot. Deze is nu dicht en heb de scooter opnieuw afgesteld.
Nu doet ie het volgende:
Met starten moet ik nog steeds een beetje met het gas spelen om hem lopend te houden.
Tijdens het rijden houd ie nu amper meer in.
Alleen bij optrekken of tijdens het rijden als ik het gas opnieuw open trek komt er weer een plof uit de uitlaat en stationair valt ie na 5 a 10 seconden langzaam uit.

Kwestie van verder afstellen of moet ik nog ergens anders naar kijken?

Gaat om een onbegrensde speedfight snor. Sproeier weet ik helaas niet.
Zo zag de bougie eruit voor het afstellen. Dit is de goede kleur toch?

Naamloos4.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Wat is de warmte graad van de bougie.. In een snor kan je beter een warmere erin draaien omdat deze laag draaiende blokjes amper warm worden en slecht verbranden en dus ook veel roet uitstoot veroorzaken.

Het ding heeft een tijd stil gedaan.. Begin eerst eens om de oude benzine eruit te halen (want op dit troep gaat hij nooit fatsoenlijk lopen.

Hoeveel km heeft het ding gereden?? Betreft de bougie, vind zelf dat de bougie zich zelf niet schoon brand en veel troep daar gaat verzamelen.

Inspectie op de cilinder raad ik bij een 2ehandse scooter toch altijd aan om te doen (je wilt weten in welke motorische staat hij verkeerd.
Overigens met zo`n bougie denk ik dat de uitlaat poort ook dicht verkoolt kan zijn.. Moeite om toch even een inspectie te wagen.
 
Tweede rit liep hij ineens normaal en ook stationair.
Wellicht inderdaad de laatste tijd niet of nauwelijks gebruikt en had ff een lange rit nodig.
Maar heb m inmiddels doorverkocht.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top