Scooter houd in met optrekken na nieuwe v snaar

Rowangvd

Member
Ik heb dus een nieuwe vsnaar erop gezet (malossi xbelt special) had eerst orginele yamaha snaar maar die was op
En nu houd ie in vanuit stilstand tot 10-15kmu en dan trekt ie gewoon snel op en top is ook nog goed
en heb al lichtere rolltjes 5.5met 6gemixt had eerst 6 met 6.5 er in en rode trekveren met rode drukveer maar het maakt allemaal geen verschil

70cc corsa met 19mm carb sproeier 106 ofzo

Met luchtschroef spelen heeft ook geen nut

Advertisement - register to remove this

Ik heb dus een nieuwe vsnaar erop gezet (malossi xbelt special) had eerst orginele yamaha snaar maar die was op
En nu houd ie in vanuit stilstand tot 10-15kmu en dan trekt ie gewoon snel op en top is ook nog goed
en heb al lichtere rolltjes 5.5met 6gemixt had eerst 6 met 6.5 er in en rode trekveren met rode drukveer maar het maakt allemaal geen verschil

70cc corsa met 19mm carb sproeier 106 ofzo

Met luchtschroef spelen heeft ook geen nut
malossi v snaren zijn vaak erg dik, wat ervoor kan zorgen dat die niet volledig op de variobus ligt. Oftwel de ''laagste versnelling'' mist en dus moeilijker optrekt, maar wel hoog komt, je kan misschien shimringetjes gebruiken omdat te fixen.

malossi v snaren zijn vaak erg dik, wat ervoor kan zorgen dat die niet volledig op de variobus ligt. Oftwel de ''laagste versnelling'' mist en dus moeilijker optrekt, maar wel hoog komt, je kan misschien shimringetjes gebruiken omdat te fixen.
Ja d8 ik al heb net ff gekeken en zag dat ie niet op t laagste punt kwam dus dat zal t wss zijn ja en heb nu valse lucht dus eerst maar dat fixen

Ik heb dezelfde vsnaar met een Malossi Multivar en Malossi Ventilvar,
daar ligt de vsnaar perfect op d variobus en rijd ook goed.

Waarom een sproeier 106 op deze setup?
Een Powerfilter of valse lucht , of een imitatie 19 mm carb?

Als de vsnaar niet op het laagste punt van de vario komt, en dus 9 van de 10 keer niet boven in de achterpoulie komt zul je moeten shimmen,
zie de volgende foto als voorbeeld.shim.png

Last edited:
Ik heb dezelfde vsnaar met een Malossi Multivar en Malossi Ventilvar,
daar ligt de vsnaar perfect op d variobus en rijd ook goed.

Waarom een sproeier 106 op deze setup?
Een Powerfilter of valse lucht , of een imitatie 19 mm carb?

Als de vsnaar niet op het laagste punt van de vario komt, en dus 9 van de 10 keer niet boven in de achterpoulie komt zul je moeten shimmen,
zie de volgende foto als voorbeeld.View attachment 79869
Denk dat alles malossi sowieso helpt maar ik ga ff shims bestellem

En heb powerfilter maar voor de nieuwe snaar reed ie perfect en heb ook al gevonden waar de valse lucht vandaan komt, is gewoon een dellorto 19

Was dus sproeier 115 was ff vergeten maar waarom zou dat verkeerd zijn dan?
Want Tijdje terug had ik een ander powerfilter met 104

Denk dat alles malossi sowieso helpt maar ik ga ff shims bestellem

En heb powerfilter maar voor de nieuwe snaar reed ie perfect en heb ook al gevonden waar de valse lucht vandaan komt, is gewoon een dellorto 19

Was dus sproeier 115 was ff vergeten maar waarom zou dat verkeerd zijn dan?
Want Tijdje terug had ik een ander powerfilter met 104
Die powerfilter is verkeerd als je het echt goed wilt af stellen ,
de Corsa is geen middel of hoogtoerige cilinder maar meer een pittige laagtoerige cilinder.
Met een standaard luchtfilter met het tuutje er nog in zal het gegarandeerd beter lopen dan met een powerfilter ,
en zo niet dan is er iets verkeerd afgesteld.

Last edited:
Euhhh ,,,, voor Piaggio is er een Corsa , En de Corsa Racing ( Lc versie ) .
Corsa Racing Lc versie Beukt er 13,500 RPM uit, en is euhh best een vlot Cilindertje ....
Mijn fout, ik dacht enkel aan de Corsa zelf, nooit geweten dat er een Racing versie bestaat.
Met 13.5 K zou ik persoonlijk nog steeds een standaard luchtfilter gebruiken .
Ik loop weer te raden en dan komt de informatie verkeerd over denk ik,
een meer precieze setup vermeld door de topicstarter zou handiger zijn .

Write your reply...
Back