Scooter houd in bij warme motor.

Casper.S

New Member
Ik heb een Aprilia SR 50 (Morini) uit 2002. Laatst heb ik de uitlaat verwisseld met een terugloop uitlaat. Sinds dat ik die verandering heb gemaakt trekt hij hard op en gaat goed naar hoge toeren, maar als hij warm is trekt hij een stuk trager op en gaat hij niet goed naar hoge toeren.

Ik heb de carburateur (Keihin PWS 12) al helemaal schoon gemaakt en dat maakte geen verschil. Ook heb ik wat gespeeld met de rolletjes maar dat deed ook niets. Er zit nu een sproeier maatje 80 in.

Zou iemand mij misschien kunnen helpen?

Gr. Casper
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

als eerste rij hem eens warm en stel dan pas de carburateur af anders gaat het sws niet werken

en heb je een elektrische choke? zoja koppel hem is los zodra hij warm is,

mocht dat het niet verhelpen probeer dan eens een kleinere sproeier, wanneer een motor nog koud is zuipt hij meer benzine dan als hij warm is, daarom moet je vaak ook choken als je brommer precies goed afgesteld is kwa sproeier,
 
Ik denk juist , dat TS een grotere sproeier moet hebben.
Als de motor koud is, krijgt de motor extra rijk brandstofmengsel en hier loopt de motor toch goed op.
Wanneer de motor warm is heeft de elektrische choke zijn werk gedaan en is het brandstofmengsel armer, hier loopt de motor toch niet goed op.

Dus loopt de scooter met een rijker mengsel beter, rijker mengsel betekent dus grotere sproeier.

Als TS de choke loskoppelt als de motor warm is en het mengsel dus armer, zal het choke element afkoelen en het brandstofmengsel wordt weer automatisch rijker.
De motor zal dus, naar mate de choke afkoelt, weer beter gaan lopen.

TS kan de choke geheel afkoppelen dan zou de scooter gewoon goed moeten blijven lopen met de huidige temperaturen.

Wel kan het dan zijn dat de motor minder goed start bij koud weer.
Daarom is het beter de choke aangesloten te laten en de sproeier te vergroten.
 
Last edited:
Back
Top