Scooter houd in bij brug op gaan

rickwebloq

New Member
ik heb pas geleden een piaggio zip 4t snor gekocht om daar mee naar school te gaan. nu zit ik met een probleem dat ik een brug op moet maar voorheen ging hij hier gewoon met 40 overheen maar nu doet hij dit nog maar met 25. de scooter heeft dus ineens minder kracht gekregen terwijl ik alleen de carter open heb gehaald om dit schoon te maken en de rolletjes te controleren.
iemand het zelfde probleem en weet wat de oplossing is? is nogal frustrerend.
 
Advertisement - register to remove this

Denk dat je hetzelfde los moet nemen als de laatste keer (vóór het schoonmaken en rolletjes controleren) maar dan eea terug monteren zoals het daarvoor zat.
Groet,
 
Denk dat je hetzelfde los moet nemen als de laatste keer (vóór het schoonmaken en rolletjes controleren) maar dan eea terug monteren zoals het daarvoor zat.
Groet,
dit heb ik al 2x gedaan maar snap niet zo goed wat er fout zou zijn, wel merkte ik dat er weinig plaats was om de koelvin goed terug te draaien omdat het allemaal erg krap was. verder zit alles prima gemonteerd naar mijn weten.
 
dit heb ik al 2x gedaan maar snap niet zo goed wat er fout zou zijn, wel merkte ik dat er weinig plaats was om de koelvin goed terug te draaien omdat het allemaal erg krap was. verder zit alles prima gemonteerd naar mijn weten.
Maak anders wat fotos en stuur deze even hier dan kunnen we meekijken met je. Misschien heb je iets verkeerd gemonteerd kan iets kleins zijn. Als het na het schoonmaken is gekomen heb je waarschijnlijk iets verkeerd terug geplaatst
 
Misschien teveel motor olie in het carter gedaan. Dan word de motor ook lui. En gaat er ook langzaam aan van kapot.

Olie MOET onder het MAX streepje blijven.. Dus niet erop of een beetje erover heen. Kwestie van een beetje eruit laten met een slangetje.
 
Zakt hij ook in toeren als je de brug op rijdt, of zakt alleen de snelheid?
alleen in snelheid
Post automatically merged:

alleen in snelheid
sorry ook in toeren
Post automatically merged:

Misschien teveel motor olie in het carter gedaan. Dan word de motor ook lui. En gaat er ook langzaam aan van kapot.

Olie MOET onder het MAX streepje blijven.. Dus niet erop of een beetje erover heen. Kwestie van een beetje eruit laten met een slangetje.
daar kan ik even naar kijken bedoel je teveel carter olie dus dat aan de achterkant van je carter of je moterolie? waar het meeste olie in moet dus (zijkant)
 
Is je luchtfilter niet vies?, daardoor gaat hij ook langzamer.
heb ik al vaker schoongemaakt, hij gaat nu wel wat beter door het vervangen van mijn drukveer en andere rolletjes. nu ga ik zo’n 36km/h de brug op en gaat mijn scooter op een recht stuk 42km/h dus ik denk dat dit aardig prima is?
 
Back
Top