Scooter houd er opeens mee op.

Thimobl

Member
hallo beste techneuten!

Ik heb een raar probleem met mijn vespa s 2 takt. Een paar weken geleden heb ik mij carburateur vervangen (origineel onderdeel). Daarna liep die al weer een stuk beter, echter nu bij lange stukken vol gas stopt die opeens met gas geven en ga ik langzaam terug naar stilstand (als ik dan gaf geef lijkt die juist uit te gaan). Hierna moet ik hem opnieuw starten heel lichtjes gas geven en dan komt die langzaam weer op gang en trekt die weer rustig weg. Iemand enig idee hoe dit komt want ik snap er echt helemaal niks van! Alle onderdelen zijn nog origineel!

Iemand enig idee dat zou top zijn!
 
Advertisement - register to remove this

Kan zijn dat de vlotterkamer leeggetrokken wordt omdat deze niet snel genoeg gevuld wordt.

Dus controleer:
  • beluchting tank.
  • vacuum brandstofkraan.
  • geknikte of slechte brandstofslang.
  • eventueel verstopt brandstoffilter in de tank of extern indien aanwezig.
  • werking van de vlotter en vlotternaald in je carburateur.
 
Kan zijn dat de vlotterkamer leeggetrokken wordt omdat deze niet snel genoeg gevuld wordt.

Dus controleer:
  • beluchting tank.
  • vacuum brandstofkraan.
  • geknikte of slechte brandstofslang.
  • eventueel verstopt brandstoffilter in de tank of extern indien aanwezig.
  • werking van de vlotter en vlotternaald in je carburateur.
Dit lijkt allemaal goed te werken, echter terwijl ik alles aan het controleren was kwam ik het volgende tegen:37037E67-FFBC-4453-A1A4-FD2B0B7BA87A.jpeg
Het lijkt erop dat die bij de aansluiting van de olie lekt? Maar ik las ergens anders op dit forum dat het helemaal niet kan dus hoe kan ik dit het beste oplossen. Zou een ander slangetje het oplossen? De carburateur is net nieuw.
BC6E8306-BB9D-4EBD-8ACB-A99359BF2A06.jpeg
 
Het zweet idd. Zou hem goed aan drukken en een slangklem er omheen doen. Ik druk ze dan aan en doe er een slang klem er om heen.(dus slangklem helemaal loshalen en voorzichtig er om heen doen en terug buigen terwijl de slang gewoon op de carb blijft zitten om lucht in de slang te voorkomen)
 
Het zweet idd. Zou hem goed aan drukken en een slangklem er omheen doen. Ik druk ze dan aan en doe er een slang klem er om heen.(dus slangklem helemaal loshalen en voorzichtig er om heen doen en terug buigen terwijl de slang gewoon op de carb blijft zitten om lucht in de slang te voorkomen)
Om de olieslang neem ik dan aan? En welke klemmetjes gebruik jij dan? Ik heb er wel een gevonden maar die lijkt me niet ideaal om helemaal los te halen.
 
1660732245762.pngDeze gebruik ik er voor kan je gewoon voorzichtig geheel uitdraaien en dan iets uit trekken en na dat je hem geplaatst hebt weer terug duwen en vast schroeven. ( wel kleiner uiteraard haha)
 
tuurlijk,.... goed vastpakken beetje draaien en rustig trekken... ringetje erom en weer aanduwen.
de olie gutst er echt niet uit.
met 1 minuut zit t ringetje op zn plek.
zon knijpveertje kan je vaak ook los bij een scooterzaak halen.
 
Back
Top