Scooter hoog in toeren bij starten

Mafs

Well-Known Member
Als ik mijn scooter start, choke of geen choke komt hij heel hoog in de toeren. Zo hoog dat hij gewoon wil wegrijden. Maar na zo'n 10 seconden loopt hij weer goed en normaal.
Te kleine/grote sproeier?

Setup:
Alles nog std, maar ontgrenst.
Luchtfilter overigens nog wel begrenst.
Dell'Orto 12mm carb (orgi) met sproeier 74.
Handchoke
Luchtschroef 1,5 slag open
Gasnaald, geen idee.. nog nooit bij geweest.

M.V.G
 
Advertisement - register to remove this

Aprilia SR WWW AC
Maar met luchtfilter begrenst bedoel dat dat het tuitje er nog in zit. Aangezien sommige mensen die er wel eens uit willen halen zodat je een leuker geluid krijgt. :)
 
Handchoke, maar zonder choke doet hij het ook.
En nee, warm doet ie dat gelukkig niet.

Ik weet dat een scooter bij een koude motor meestal even hoog in de toeren gaat, maar zo hoog dat hij zomaar weg rijd lijkt mij onwaarschijnlijk.

Ik wil wel een filmpje maken oid, als dat beter is :)
 
Membraam eraf gehaald, is prima in orde zo op het oog. Zitten geen kiertjes in die zichtbaar zijn, maar hij word niet helemaal vacuum gezogen als ik er aan zuig.
Hoort dat, of niet?
 
Luchtschroef staat prima op 1,5 slag open.
Heb het membraam eens goed in het licht bekeken, en er komt een heel klein kiertje licht door. Word even een nieuw membraampje denk ik :)
 
Dus gewoon je stationair schroefje een stukje uitdraaien, dan gaat ie stationair ietsje rustiger lopen..

/edit: Nieuwe pakkingen helpen ook. Ik had dat ook bij mijn carb dat ie "hoge toeren" ging maken.
 
Als ik m'n stationairsschroef nog verder uitdraai dan valt hij uit als de motor eenmaal warm is. Dat wil ik dus ook niet.
Heb nieuwe membraamklepjes besteld, en kijk dan wel even of het over is, tot dan word het op de fiets naar school :D

Will keep you posted ;)
 
ik vraag me af of het de membraan klepjes zijn. want hij loopt wel gewoon goed, als ik het zo hoor.
maar ja daar heb jij natuurlijk niks aan als ik da zeg:p
 
Licht inderdaad niet aan de membraamklepjes, is een nieuw membraam op gekomen zonder kiertjes erin en dit helpt helaas niet.
Iemand anders nog ideeën? :)
 
Daar zit zeker een kern van waarheid in Vincent, want had het voor de 'winter' nog niet.. maar ook nu het iets warmer word heeft hij precies hetzelfde.

Dus jij denkt dat het gewoon even door de kou komt?:)
 
Ik denk het wel, maarja komende en volgende week wordt het weer warmer, dus zal je het snel genoeg zien

Je kan ook je scooter in een verwarmde ruimte zetten, en dan de volgende ochtend hem daar starten en kijken wat hij dan doet
 
Back
Top