Scooter History's

Status
Not open for further replies.
T

tIM

Guest
hier komt ie dan hoor!

Een goede vriend van Tim koopt een vet gare typhoon, ik tim had er
toen nog helemaal geen verstand van en dacht wow! zo'n ding wil ik
ook als ik 16 ben.
Tim keek vroeger nooit naar die herrie makende kut dingen maar ging
er nu meer op letten, hij zat op atletiek en daar kwam altijd een
gast met een buxy, deze vond hij wel ERRUG cool, niet wetende dat die
dingen vet gaar waren...ik was het is een beetje gaan rond vragen en
het bleek dat die speedake/buxy zwaar klote waren...
De vriend met de typhoon las ook een blad, scootin' heette het ofzo,
Tim mocht dit een keertje lenen, hijn las er een beetje in en zijn
oog viel op een Aprilia Rally, een redelijk mooie scoot voor een iet
wat dure maar toch wel goede prijs. tim praat hier over met zijn
parents en zij zeggen: JA maar dat ding ga je maar lekker zelf kopen,
wij betalen de verzekering, helm en ceterficaat wel...Tim's wereld
stort in; waar moets hij het geld vandaan boeken??? hij vroeg aan
zijn ouders of ze toen ie geboren was niet een spaaarreking voor hem
geopend te hebben en dit bleek wel zo te zijn, alleeen dat was voor
mijn 'opleiding' :-(.
Tim zoekt een baantje en gaat kranten lopen, verdient met kranten
lopen iets van 2500 (!) doekoes en kapt ermee omdat ie er geen zin
meer in heeft. een ander baantje graag! tim's vader is jarig en een
buurman komt op visite, hij zegt dat ze nog wel mensen kunnen
gebruiken in de bakkerij waar hij werkt, afijn tim rijd naar de
bakkerij toe geeft de baas een handje en is aangenomen, hij werkt
daar de helevakantie lang en verdient best goed, ondertussen had ik
al door dat wanneer ik 16 was allang meer als 4000 piek had en ik
ging kijken in een iets duurdere prijs klasse, een benelli K2! Jah!
koel, ook had tim zich al wat verder verdiept in het motorische
gebeuren van een scooter door een abbo op Scootin' te nemen en daar
uit bleek dat een watergekoelde scooter met voor en achter schijfrem
beter was als de AC K2 die hij wou, dus tim checkt het internet en
ziet dat er ook een watergekoelde K2 bestaat, Tim belt met de
importeur van Benelli en daar krijgt hij te horen dat de k2 liqiud
onmogelijk in nederland ingevoerd kan worden, AAAAHHHHAAHHHH!!!. Tims
pa zegt; dan gaan we hem toch gewoon halen in Italie?! WOW een een
scooter en een vakantietje!
maar...Tim kijkt nog een beetje rond op het internet en ziet dat de
491 ook wel cool is, ik woud een zilvere een gele of een licht blauwe
491 > allemaal niet te verkrijgen in Nederland, tim weer bellen en
kreeg het zelfde verhaal te horen als toen met die k2, KUT!!!!
hmmm Italjets techno Airs zijn ook wel cool> onee kanker tering lucht
gekoeld! de water gekoeld versie dan?? > naah iets te duur.
toen ineens had ik het: een derbie hunter (hoe kwam ik erop?!?!) had
hem in wheels gezien en vond hem wel mooi, totdat ik naar de
scooterzaak reed om hem echt te bekijken, wat is dat ding lelijk zeg!!
mijn dromen vielen in duigen, welke scoooter moets ik nou kopen???
Tim het internet weer op, scooter.pagina.nl , betamotor huh?? klik!
models, klik, ARK lc double disk, klik hmmm wat een vaag ding zeg is
dat ook een scooter?? BACK, hmmm BETA ARK DOUGIE LAMKIN REPLICA, klik
wauw!!! die kleur stelling is mooi!! Tim stuur een mail naar
Betamotor.com en vraagt of de lampkin replica ook in nederland
verkrijg baar is> we suggest you to contact the dutch importer of
beta , tel. blabla bla....
tim bellen nee is niet verkrijgbaar, hmm andere ,modellen dan?? euh
ja in het rood en in het blauw, oké! heeft u een folder? ja
natuurlijk, hij ligt ,morgen op je mat....wachten wachten....kanker
wat duurt 1 dag lang zeg!AH! daarisie wow die rode is wel mooi zeg!
ondertussen werkt tim zich nog steeds de pleuris en leest scootin nog
altijd aandachtig door, besteld een nr -waar de ark in staat- na en
leest wat voor een goede scooter de beta Ark wel niet is. wat kost ie
eigenlijk?? 5395,- wow das best duur, kutkutkkut! 's avionds komt me
pa thuis met een folder van een 'schiphol scooter project' tim checkt
de folder en kijkt of de ark erin staat, enjahoor!!! voor maar 4500
piek!! ook datatag slot er verzekering waren een stuk goed kopen (me
ouders ook weer blij ivm die verzekering),oke PA bestellen die hap!!
onderttussen had tim zwaar gespaart en had op de rekeing van de
postbakt zo'n 9000(!) piek staan! tim naar de bank (postbank niet
blij:)) EN RAGT 5000 doekoes van zijn rekening. nog geen week later
kwam er een busje van BIKE+ voor me huis rijden. DAARISSIE!!!! tim
werd helemaal gek daarzo ragte die vrachtwagen open en jumpte met
zijn betaArk de vrachtwagen uit (grapje) tim betaald de scooter (wel
is 50 briefjes van 100 in je poten gehad??!) ma de verzekring en tim
boekt weg op zijn scooter, kanker hij trekt bestwel!! alleen hij rijd
maar 55!
frown.gif
Tim's ma komt naar buiten Tim je mag er nog niet op
rijden he! je hebt je ceterficaat nog niet!
KANKERTERINGTYFUSKUTPLEURISHOERIGEKANKERZOOI!!! heb ik zo'n kanker
mooie scooter in me tuin staan mag ik er niet op rijden!! en week
later haal ik dat ceterficaat met 4 fouten, rijd me scooter in
flikkerd de begrenser eruit een race koppelingtje erin een groter
sproeier erin en nog wat shit, wow hij trekt nu nog beter, wow hij
rijdt nu gewoon 85 op de teller!!! en toen is er een heletijd niets
bijzonders gebeurt totdat ik gesteren een ongelukje kreeg!! gelukkig
geen ernstige schade maar toch....

Sow! Hij gaat weer verder....
nouw, dat 85 rijden heb ik nu wel gezien, tijd voor een ander pijpie....Hmm, POLINI 4 SJEEZ! VET! hijs maar 425,- bij Pim Castelen, ik boek daarheen op me scooter, met de uitlaat op me schoot terug, zelfde dag meteen monteren, afstellen, naah! Me top is maar 87 maar hij trekt wel vetter op en een mooi geluidje!!!! Maar die top is kut, dan maar ff een Malossi vario-half poelie en v-snaar bestellen bij Daytonashop.nl.
Yes, het is bijna zover, me malossi shit komt binnen!
Maarrr......zaterdag avond, nog ff een stukkie crossen op een bouw terrein met me nieuwe uitlaat en me nieuwe ML50 achterbandje, zow dat was cool nu weer ff naar de MR. Carwash om hem weer lekker schoon te spuiten, ik kan 2 wegen kiezen....helaas kies ik de verkeerde
frown.gif
(
Ik rijd omhoog bij een brug met een gangetje van 40 ofzo (heb niet altijd zin om volgas te blazen). Opeens komt er een scooter uit de bosjes geschoven...WHAT THE FUCK!?!?!?! Een vuile kanker lijer erachter aan, ik denk, wegwezen hierzo, ik draai om, staat er zo'n VUILE VIEZE KANKER LIJER achter me! Geef scooter! jij hebben van mij gejat vieze kanker blanke blablabla geef helm aan mij terug! NEEJ GVD! aap pakt ze pistool, zet hem op me hoofd, duwd me van me scooter en rijdt weg......DAT VOELT KUT, dat is niet iets wat je wilt mee maken
Ik loop meteen naar het plisie bureau, doe aangifte bij zo'n blauwe kanker jood (was wel een aardige), ja ja we gaan erachter aan blablavla enz enz, nooit meer wat van gehoord....
Ik haal me allemaal dingen in me koppie om die vuile kanker lijers met mitrieurs uit te moorden enz enz
meteen de volgende dag ff bij de verzekering claimen, jaja, je krijg alles terug blablabla....
Maar ik moest en zou een nieuwe scooter hebben, geen ark meer iig, is wel een top scooter maar ik moest iets nieuws. Hmm...oude SR=errug vet, ik al overal vragen bij me dealer enz maar daar kwam eigenlijk niets van terecht. Tot ineens een gast die ik al kende zijn Zip SP die 1 maand geleden in Scootin' had gestaan als special scoot wilde verkopen....jamie! intterresant, ik denk er nog ff een weekie overna en besluit het te doen, dus ik rijd nu al 2 weken rond op me zippie (verzekering hebt GVD nog steeds niet betaald maar ik had nog genoeg op me rekening staan)
sow! DEZE zip is wel errug vet hoor! ik hoop hier wat meer plezier van te kunnen hebben, want als ze me nu rippen schiet ik ze allemaal dood! vuile kankerlijers!!!!!!!!!!!!!

dit was tim scooterstory (kanker! bijna een heel boek geschreven
hierzo!!)

ZOW! en nu jullie
laters, Tim
 
Advertisement - register to remove this

Tja mijn story....
Zoals velen van jullie werd ik met het scooter-en brommervirus geslagen toen ik 15 was... Mijn buurjongen had een citta en die vond ik wel kicke! Nou die bleek te koop 300 droeloes... Maar reed erg slecht... LeoVinci uitlaat eronder wat grotere tandwieltjes etc. Toen 65 was wel lekker...
Totdat ik verliefd werd op de Aprilia Gulliver..(Dat je daar verliefd op kan worden?) 2handsje.... Citta ingerolen en op die appie gaan rijden... Begrensers eruit en vet 75 op de teller! Maar meteen eerste dag trek ik um op het achterwiel bij stop licht en trekt um ommersteboven--> vette kapschade...
Week later had geregend, neem ik superscherp de bocht, ik denk na shtit het regent, shit ZOAB en bats daar lag ik ....---> Nog meer kapschade.....
3 weken later in dezelfde bocht met regen weer onderuit---> kapschade en elektronische circuit vernaggelt.... Kapschade nu inmiddels 2500 piek....
ZOmervakantie 2000..... Scooter overgespuiten in legergroen, echt vet! Leovinci eronder met polini vario....
Nu staat ie weer bij de dealer, v-snaar gebroken... 2de maal... Maar ja... Tim dit was mijn story... Anybody else? Next plies!!
 
my story:

mijn moeder heeft ook een scooter. en die moest even worden nagekeken, dus ik op mijn moeders scooter naar de dealer(mijn pa zat vlak achter me) en ik kwam bij de dealer ik heb hem daar op de bok gezet en op mijn pa zitten wachten. wij naar binnen sleutel afgegeven en toen zijn we weer weg gegaan en toen zag mijn vader die hyosung sf50 racing staan en toen zei die wel mooie scooter , toen ik van die rooie benelli 491 vind ik mooier. volgende dag kwamen we mijn moeders scooter weer ophalen. wij naar binnen sleutel ophalen en toen heb ik die hyosung nog eens goed bekeken en die vond ik achteraf ook wel mooi, maar die benelli vond ik nog steeds het mooist en toen zag ik de prijs van die benelli 5500 piek en zoveel geld had ik niet. en de prijs van die hyosung was 3000 piek en die kon ik wel betalen jammer dat ik die benelli niet kon kopen , maar jah ik dat die hyosung kopen. de dealer die moest hem eerst nog rij klaar maken ....... dus ik eerst op mijn moeders scooter richting huis en dan kwam mijn pa mij later weer ophalen . dus ik thuis wachten wachten enz..... 1 uur later komt mijn pa thuis toen zijn we weer naar de dealer gereden , hij had hem inmiddels al rij klaar toen ben ik met 50 km/h terug naar huis gereden. ik zei van als ik het morgen mooi weer is ga ik hem even een stukkie inrijden...... volgende dag word ik wakker ik denk jes scooter inrijden , ik naar buiten kijken en toen regende het ik balen....... de hele week , een week later is het eindelijks droog ik heb toen in 1 dag 147 km gereden . volgende dag weer een stukkie en ik start hem en rijd weg hoor ik op eeens een raar geluid als ik remde ik verder rijden en telkens weeer dat rare geluid en ik even stoppen toen heb ik hem uit gezet en toen weer aangezet, en toen wou hij niet meer electrisch starten maar wel met de kick start. dus ik volgende dag naar mijn nieuwe dealer (die andere was er mee gestopt) scooter er heen brengen uitleggen wat er aan de hand was , toen bleek dat de accu door gebrand was want het knopje van de de electrische start bleef hakken en zodra ik dus remde hoorde ik de accu.
dus ik weer naar huis rijden op mijn scoot in het donker over een fietspad want heel erg kronkelig was ,en toen kwam er een auto aan met groot licht en zag ik niks meer kwam toen terecht in het gras ik schrok zo dat ik de voor rem en achter rem heeeeel hard in kneep en toen ging ik onder uit. ik weer opstaan scooter op de bok en de hele linker onder kap was beschadigd. en van af toen heb ik altijd op de weg gereden en nooit weer problemen gehad. week later had ik 1000 km er op zitten ring er uit en toen ging hij 15 km/h harder ik blij, maar dat begon na een week tevervelen, dus ik naar de dealer vragen of zei ook race onderdelen hadden voor de hyosung sf50 racing nee helemaal nix en tot nu toe ook nog niet , maar zoals jullie al weten laat ik een uitlaat aanpassen.

dat was mijn story mzzl. NEXT
 
Hmm, de goeie ouwe tijd
smile.gif


14 jaar: Goeie vriend kocht een vespa brommer en we sleutelden heel wat af, zodat ik ook een brommer ging kopen, dus een maandje later had ik een Honda MT met 70cc. Nou alles leuk en aardig, beide brommers meerdere keren uitelkaar gesloopt
smile.gif
en dan weer proberen in elkaar te zetten
smile.gif


15 jaar, MT verkocht, Yamaha DT gekocht voor 150 piek, was van een kennis en moest opgeknapt worden. Ik nieuwe tank en cilinder (60cc) gekocht en met veel plezier helemaal opgeknapt, hij was echt mooi geworden, ik heb er tot me 16 en halfde op gereden, teon heb ik een NRG besteld, nadat ik me geld wat ik verdiende met pizza rijden had opgespaard en de rest kon ik lenen van me pa. De reden dat ik scooter kocht was gemak, meer comfort enzo. De Yamaha DT heb ik trouwens nog steeds, ik heb er nu 70cc op zitten
smile.gif


De NRG, nou vanaf toe begon ik echt veel kilometers ermee te rijden, eerst de metal eronder, en na een jaartje ( toen was ik 17,5) heb ik vario gekocht (MHR vario) het betere opvoer werk was begonnen }> Kort daarnaa was het hek van de dam, en me MHR cilin kwam eraan, vandaar is er eigenlijk alles wat met mijn scoot gebeurt is wel te lezen geweest to het moment van nu.

De toekomst, nou ik ben nu 18 jaar, en ik wet het nog niet, misschien dat ik een motor koop, om daarop rond te croosen, maar ik ga wel proberen nog binnekort te beginnen met rijlessen van motor, dus ik zie nog wel. Een runner180 lijkt me ook wel wat, mits ze daar ook nog een andere uitlaatje voor hebben.

Tja voor de rest sleutelede ik nog veel voor vrienden, een speedfight is door mij ook nog onder handen genomen, en veel schakelbrommers gesleuteld,.

Tja, schakelbrommers roelen gewoon
smile.gif
 
Ik werd is een x zestien en wilde geen scooter
smile.gif
me zus had een Appie SR replica (loris reggiani)....

16,5 ik wil een scooter: ikke wheels gehaald bij een dealer en een paar scooters uitgezocht. The usual zooi he, mooi uiterlijk klote motorblok. Het waren de Appie SR stealth, Firefox, Aerox en nog wat meer weet niet meer welke. Het werd een Appie (stom stom stom) SR Racing Valentino Rossi. ikke blij en maar rijden, al snel de begrenzers eruit gehaald (uhm LATEN halen
biggrin.gif
) en blij woaaah ik ga 80 (dacht ik toen, wist ik veel dat tellers afweken) ik een polini vario (ownee toen koppeling
biggrin.gif
) gekocht en woaaah ik ga 90 woaah koel gaaf heftug!!!!

2 november 1998: ik kwam uit school en parkeer me scooter tegen een auto aan. Total Loss. Hmmmm minder me arm in het gips en scooter weg
frown.gif
6600 pieken schade ofzow. Eind van het jaar krijg ik te horen dat ik geen geld terug krijg van de tegenpartij. Ik over de zeik en op 30 december 98 naar een dealer en een Runner SP gekocht (zwart / paars). Ik blij en rijden, reed veeeel beter dan me Appie. Na een aantal kilometers gereden te hebben ging ik naar de dealer om een andere uitlaat te kopen het werd een (niet lachen) NAVIGATOR
frown.gif
. Na 2 weken was ik da ding zo zat dat ik een andere wilde. Ik had ff geinformeerd en het werd een Giannelli Metal.... Woah vet geluid mooie pijp etc etc, maar trok niet hard genoeg. Ik nog ff wat geinformeerd bij een paar kenissen en er kwam uit dat ik een andere carb. moest kopen. Ik een 17,5 mm dell 'orto gekocht en JEUH trekt een stuk harder.....

Toen kon ik goedkoop aan een Hebo Gara komen, ik blij, m'n eerste echte uitlaat. Die kon ik toen goed verkopen en heb toen nog ff met die Metal rondgereden paar maanden (2 ofzo) later kwam ik op het briliante idee om een 70cc te kopen... Het werd een Polini Alu 70 w-poort, samen met een Polini speedclutch die ik ergens gekocht had....

Deed het leuk maar men wil meer
smile.gif
toen kon ik weer via de voor mij bekende kanalen een Polini Evo 70 Cross pijp kopen, ik gekocht en WOAAAH dit is koel!

Toen kwam ik op het verhelderende idee om een TP 70 trophy cilinder te kopen en die te tunen, ik had m'n metal trouwens verkocht aan een of ander wappie harry. Leuk en aardig tot me krukaslagers een beetje herrie begonnen te produceren... Nu staat me scooter werkeloos in de g'razie met nieuwe krukas (Yamashi) en lager en schokdemper (Topperformances) ernaast, ik moet al1 nog ff tijd vinden om het zaakje te monteren. Dan komt er ook meteen een jolly moto en Hebo 70R onder en 19/21 mm carb kan ik weer vlamme
smile.gif
 
Oke dna dit verhaal komt van mijn site, voor de site met plaatjes: http://drive.to/scooterpage

Oke:

Ik was 15, en best verzot van scooters, altijd kijken als ze voorbij kwamen.
Maarn ooit van plan er 1 te kopen om dat ik d8 dat de verzekering 120 per maand was!! )wa dus he) Dat vond ik te duur!!!

Maarjah toen ik 16 en een half was en veel van mijn vrienden der 1 hadden, kon ik hetn iet meer houden!!!

Een scooter is gaaf!

Mijn duurste bezitting is toch wel mijn scooter, omdat ik er veel mee bezig ben leek het mij wel een geinig idee hem op internet ten toon te stellen! Ik kocht hem in de maand augustus van het jaar 1999. Het was toen een nogal uitgeputte scooter, naja om te zien dan. Want motorisch zat ie goed in elkaar. Hij had net een nieuwe cilinder gekregen, een nieuwe V-Snaar, een nieuwe koppeling, en een nieuwe luchtfilter. Alleen de lak was nogal gehavend, veel krassen e.d. , maar ja daar door heen kijkend, leek het mij wel een hele goeie scooter Ook had hij een stoer alarm met zo'n leuk knopje voor afstandstart. Toen ik hem kocht zat er een LeoVinci SP3 onder. LELIJK. Ook reed hij maar 65 met die uitlaat. Meteen een snellere uitlaat eronder!!! Een LeoVinci RS dus, het moest natuurlijk wel een beetje binnen het "budget" blijven. Nou haalde ik een top van 72 km/h, gewoon zittend uiterraad.

Ik heb in het begin wel wat probleempies met mijn scooter gehad. Allereerst zat de chokekabel vast, de choke deed het dus niet ,handig met starten NOT!!! Ook zat de koppeling nog niet goed, de koppeling moest nog inrijden zei de vorige eigenaar. Want hij was iets te groot, maar dat slijt vanzelf zei ie. Hier had ik behoorlijk last van, bv. stationair lopen deed ie niet goed, want het motortje werd de hele tijd door de koppeling tegen gehouden, dus sloeg ie af. Ook starten ging daarom moeilijk. Nou ik heb geen geduld om daar een half jaar (of meer) op te wachten dus heb ik maar samen met mijn vader de vijl gepakt en hem effe een beetje bijgevijld, dit hielp perfect, en hij deed het weer 100%

Omdat ik mij nogal ergerde aan de vervelende krassen en plekken waar lak hoort te zitten en het dus niet zit, heb ik maar besloten om hem te spuiten. Wel errug duur natuurlijk vooral de originele kleuren, dus fuck die kleuren maar lekker, mettalic-zwart en mettalic-grijs is trouwens toch veel mooier. Natuurlijk schuurde ik de kappen zelf, kom nou, een beetje 100 a 200 piek extra betalen zeker, als je ook zelf kan schuren (= een eitje).

Ondertussen is er alweer het nodige gebeurd: Ik heb nu bij alle 4 de knipperlichten de lampjes blauw geverfd, en de blanke glaasjes gekocht. Het achterlichtglas is vervangen door een carbon. De bandenletters weer een nieuw likje verf gegeven, en 4 aprilia stickers op mijn scooter geplakt. Ook heb ik die lelijke rode veer vervangen door een passende zwarte. Ik heb weer nieuwe fotos, moet ze alleen effe inscannen.

Ik heb nu een snellere vario gemonteerd, een polini Speedcontrol. Met deze vario ga ik een goede 10 km/h harder. Natuurlijk heb ik ook de v-snaar en de airspeed (halfpoelie) gemonteerd. Ik rijd dus nu 82, en zelfs bergaf en liggend 95...

Weer een verandering: Na een ritje naar Arnhem begon mijn scooter ene beetje te tikken... Ik vroeg me af wat het kon zijn, maar aangezien ik geen tijd had er naar te kijken (leren voor examens) bleef ik gewoon doorrijden. Mijn vrees was dat ik een nieuwe krukas zou moeten kopen. En omdat je daar best wel ff mee door kon rijden besloot ik maar te wachten tot ik mijn examens achter de rug had. Maar toen ik op een avond van een vriend van me terugkwam sleog mijn scooter opeens af... Niet meer aan te krijgen
frown.gif
Ik dus best wel bang voor een dikke vastloper. Meteen de volgende avond uit elkaar gehaald. Ik heb toen maar besloten het hele blok onder mijn scooter vandaan te slopen. Nou dat was best leuk om een keer te doen. Maar wat bleek: Toen ik samen met mijn vader de zuiger een beetje heen en weer deed bleek die wel errug los te zitten. Dus de zuiger eraf, en wat is dat... was mijn naaldlager helemaal naar de kanker! De hele zuiger onder de krassen, en piston kapot zuigerveren gebroken. Maar waarom sloeg mijn scooter af? Omdat een rondvliegend stukje metaal de bougie dicht had geslagen! Het geluk was dat mijn cilinder nog helemaal intact was. Maar toen. Toen kocht ik dus een nieuwe originele zuiger. 80 piek koste dat ding. Ik zet hem erin, was er nog steeds een tik! Weer uit elkaar die scooter, dit keer alleen effe snel de cilinder eraf. Toen kwam een oom van mij die toevallig op bezoek was en er vrij veel van af wist op het idee om is de afmetingen van de cilinder, ouwe zuiger, nieuwe zuiger op te meten. Het blijkt dus dat mijn cilinder ooit is uitgehoond, omdat mijn nieuwe zuiger er maar losjes in hangt! De oude zuiger was een overmaats zuiger! Toen kon ik kiezen: of ik koop een overmaats zuiger bij een plaatselijk uithoonbedrijf en laat mijn cilinder daar verder uithonen op de maat van de zuiger, of ik koop een nieuwe cilinder... Uithonen kost zon 180 piek en een nieuwe snellere cilidner 230 piek. Teon besloot ik maar een GOEDE VERVANGENDE cilinder te kopen die NET IETS PITTEGER is. Ik wilde er dus niet een die onder mijn kont vnadana slijt, dus nam ik een gietijzeren. Ik nam een Top Performances 50 cc Giet. Meteen zelfde middag gehaald en in een uur gemonteerd (hehe). Het grote moment was daar: starten, yeah geen getik meer! Nu ben ik bezig in te rijden.

Verdere plannen:

Andere uitlaat, wordt waarschijnlijk de NR-X, met die mooie look-nardo-like demper,, of ik neem de Bidalot uitlaat, past mooi... En rijdt verdomd goed, ook zit ik nog te twijfelen of ik niet de Hebo zal nemen... Aargh ik weet het nog niet!

Waarschijnlijk steek ik er nog een 17,5 dell orto Carburateur op.

Spatbord, moet iets mee gebeuren...


oke thats it!!

SvR
 
kort maar krachtig;

na veel scooters gehad te hebben (6) kwam ik tot de conclusie dat de runner de beste was en daar rij ik nu alweer een jaartje mee rond.
binnenkort verkopen, rijbewijs halen, en dan wil ik nog maar 1 scooter, zip sp.
 
Owkee, nu mijn (korte) story:

Poh zegt m'n pa, zijn wel mooie motoren daar in die zaak, laten we ff gaan kijken. Wij daarheen, he das ook een mooie scooter zeg ik zo. Dat was dus de Aprilia Sr Racing Replica in grigio racing uitgevoerd. WOW!!! Liefde op het eerste gezicht! Nou ff sparen nog, zomertje werken en met wat hulp van m'n pa moet het lukken.

Ja eindelijk augustus, ik naar de dealer, 3 dagen later had ik 'm en ik rijden. Nog nooit op een scooter gezeten, laat staan gereden. Goh, best wel groot en zwaar. Heel voorzichtig de eerste km-ers. nou gaat best goed, hup gas! Ja best sterk. Mooi geluidje zeg, sportuitlaatje zoals aprilia het noemt.

Opvoeren: ik lezen op internet ( zodoende ben ik ook op dit forum). Mwah best prijzig allemaal. Nou shit geld is op, aprilia was erg duur. Nu rijd ik nog steeds standaard rond. Door goed inrijden loopt ie nu 70 op de teller. Toch 10 km's harder dan in het begin. Inderdaad nog steeds standaard.

Hij bevalt supergoed, 3600 km inmiddels. Absoluut schade vrij, maar wel jammer dat er geen groot licht op zit! Soms die dronken engelsen op de verkeerde kamt, toch ff een flinke brake test. Das het enige 'mindere' eraan en voor de rest is ie super! Echt wel aan te raden ondanks dat morini blokje. Dat blokje is gewoon onwijs!
 
no offence maar:
jij zegt het blokie is super, dat kan wel zijn, maar dan wel in onbegrenste toestand, wanneer je dat ding een beetje harder laat lopen gaat het fout.

echt een domme fout van Aprilia, net als het stoppen met maken van de oude sr, niet echt slim daar...
 
Nou, ik was in toen ik 14 was al helemaal weg van scooters. Ik vond ze echt te gek. Ik zou een Appie SR www kopen van een gozer. Bel ik hem een week voor ik 16 werd op zegt ie dat ie hem niet verkoopt. Dus ik op zoek. Mijn droomscooter was een FF. Dus ik zoeken. Advertentie in de krant en ja hoor, zo'n nachtblauwe 2de hands.
Ik verliefd en dat ding gekocht. Was er een ongeluk mee gebeurt. Ietsjes krom.
Mijn broer een ongeluk mee gehad, ik zelf in de sneeuw twee keer op mijn plaat gegaan. Toen op een stink smal weggetje, er zit ook voor geen kut licht op zo'n oud type FF, kwam ik een auto tegen die lekker middenop bleef rijden. Ik raak in de blubber en de scooter vliegt onder de auto. Totall loss en ik in een shock.
Veel rondgekeken naar een andere scoot voor weinig geld.
Ik bijna een BWS spy die 110 ging gekocht.
Ook bijna een Appi SR oud model gekocht.
Toen werd ik verliefd op de Aerox. Ik vond de ulimate het mooist.
Na veel gezoek, heb ik ereen gekocht. Helemaal heftig blij. Ik gelijk een Leo W eronder, had ik nog liggen. Liep lekker, maar het werd steeds erger met de dooie punten. Toen zou ik hele dure spullen krijgen/kopen van een gozer die werd gesponserd door Malossi. Die had opeens constant zijn voice mail aanstaan. De lul!
Toen maar brute spullen bij Scootparts gehaald.
Het beestje haalt nu de 120 al en moet nog worden afgesteld!
Ik hoop niet dat ik deze in de prak rijd, want dan kan ik er echt geen meer kopen. Ik rijd trouwens wel zo'n 250-300 km in de week.
 
en weer de goede oude tijd volgens mij was ik toen nog niet eens geboren :D
wel leuk om te lezen allemaal
 
omg dit slaat alles!

Zo'n oude koe van 4jaar oud en dan ook nog omhoog halen met een opperloze reactie 8P
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top