Ja de uitlaat is ontgrenst maar ik heb de standaard sproeier er nog in zitten. Ik weet alleen niet welke maat dat is. Hoe moet ik de vonk testen? En waar licht het gas geven maar er gebeurd niks aan?Heb je het blok zelf gereviseerd?
Wellicht de vliegwiel spie vergeten terug te monteren..
Sproeiermaat? vario/uitlaat ontgrenst?
Heb je een goede (blauw/witte) vonk?
De scooter maakt ook hele lage toeren. En daarna valt die uit.Standaard sproeier... terugloop uitlaat die ontgrenst is..
Toevallig een Bhwoaaaaaaap geluid, en daarna wegvallen...?
Slechte afstelling (te weinig benz) -> sproeiermaat omhoog.
Thomas.n said:Blok is trouwens gereviseerd door een scooter winkel.
Mijn scooter had voor de revisie wel goed gelopen alleen ik heb een vastloper gekregen. Dat is dus de reden dat ik een blokrevisie heb laten doen.Ze hebben een nieuwe cilinder zuiger krukas krukaslagers water pomp nieuwe pakkingen overal carburateur en volledig blok schoongemaakt. En ja alles is goed voordat ik mn blok gaf. Misschien ligt het aan de carburateur. Ik heb alle slangentjes aangesloten waar ze horen maar nog niks verder gedaan. Moet ik iets met die schroeven doen? (Luchtschroef?) of is dat het probleem niet dat die geen vermogen heeft?Heeft de scooter voor de blokrevisie ooit wel eens goed gereden?
Wat hebben ze allemaal vervangen bij de "revisie" en komt de setup na de revisie overeen met de setup van voor de revisie?
Misschien is het verstandig om terug te gaan waar je, je geld hebt achter gelaten voor deze revisie want het zal niet goedkoop zijn geweest!
Welke carburateur? Als je een 17.5mm hebt met die setup minimaal 84 sproeier. Voor een nieuwe cilinder in te rijden zou ik zelfs naar 86 gaan dan heb je genoeg smering en vernagel je de cilinder niet. Grotere sproeier = meer brandstof = meer koeling & smering. Voor in te rijden mag ie wel wat rijker aan brandstof zijn.De scooter maakt ook hele lage toeren. En daarna valt die uit.
Dus het licht aan de afstelling van mijn carburateur? Moet ik alleen de sproeier vervangen voor een hogere maat en welke maat is het beste daar voor? Of moet ik nog meer aan mijn carburateur doen? Zoja wat dan precies?
Welke carburateur? Als je een 17.5mm hebt met die setup minimaal 84 sproeier. Voor een nieuwe cilinder in te rijden zou ik zelfs naar 86 gaan dan heb je genoeg smering en vernagel je de cilinder niet. Grotere sproeier = meer brandstof = meer koeling & smering. Voor in te rijden mag ie wel wat rijker aan brandstof zijn.
Suc6.
Mijn scooter had voor de revisie wel goed gelopen alleen ik heb een vastloper gekregen. Dat is dus de reden dat ik een blokrevisie heb laten doen.Ze hebben een nieuwe cilinder zuiger krukas krukaslagers water pomp nieuwe pakkingen overal carburateur en volledig blok schoongemaakt. En ja alles is goed voordat ik mn blok gaf. Misschien ligt het aan de carburateur. Ik heb alle slangentjes aangesloten waar ze horen maar nog niks verder gedaan. Moet ik iets met die schroeven doen? (Luchtschroef?) of is dat het probleem niet dat die geen vermogen heeft?
Oliepomp regelt automatisch bij een aerox, deze zit achter de ontsteking......
een minimale maat is er niet, elke scooter loopt anders en zal dus een andere sproeiermaat nodig hebben..
Simpel geval van jij hebt een 84 nodig, en een ander heeft 74 of 90 nodig.
volgens mij zit er standaard een 66 in een aerox (correct me if im wrong), zou beginnen met 78 er in knikkeren, en kijken wat hij hiermee doet.
Wat bedoel je met massa en een slechte vonk ?Meerdere mogelijke oorzaken.
Slechte massa.
Slechte afstelling.
Slechte vonk.
Geen vliegwielspie gemonteerd na het demonteren van de ontsteking.
Wat is je complete setup?