Scooter heeft dip vanuit stilstand met een andere variateur

Enterprise

Well-Known Member
Hoi,

Heb zojuist een Malossi multivar gemonteerd met 4.2 gram rollen maar nu gaat hij met weinig toeren van de plek af alsof de trekveren te slap zijn. Hij maakt ook iets te veel toeren. Heb ik nu te lichte rollen waardoor hij ook niet goed van de plek af komt of heb ik gewoon weer sterkere veertjes nodig?

50cc laser x pro
Dellorto 12
Gele Malossi trekveren
Witte Malossi drukveer
Merk koppeling onbekend
 
Advertisement - register to remove this

Zwaardere rollen gemonteerd, geen verschil met optrekken. Moet ik dan toch sterkere trekveren? Of ligt het aan me drukveer? Denk het niet want hij rijd verder prima qua gashername etc. Ik snap er niets van. Ik zet mijn power one racing Vario erin en hij trekt op als een beest vanuit stilstand. Dan zet ik de Malossi multivar erin en van 0 tot de powerband is een ramp. Geen toeren en geen trekkracht. Is het normaal dat ik de koppeling opnieuw moet afstellen wanneer ik een andere Vario monteer?
 
Sport vario moet je waarschijnlijk gewoon anders uitshimmen.. Dus de riem lag waarschijnlijk al wat hoger op de vario zodat je beroerd weg rijd.

Hetg grappigste is, je zegt eerst variateur in de titel, en dan is het ineens weer een koppeling..

Overigens vermeld je dan ook niet om welke variateur het dan gaat. Volgende keer even controleren wat je geschreven hebt.
 
Bedankt, aan het uitshimmen niet gedacht want daarmee was ik nog niet echt bekend.
Is de power one Vario dan niet ook een sport Vario? Ik rijd met geen enkele shim ring terwijl mijn oude neos er wel eentje had met een denk originele Vario.

Niet lullig bedoelt, maar toch maar iets beter lezen dan want;
Het gaat in mijn gehele verhaal over de variateur, niet om de koppeling. Ik vermeld enkel dat hij slecht optrekt uit stilstand en dat het naar mijn gevoel een probleem met de koppeling zou zijn wanneer ik de Vario vervang. Aangezien hij wel goed optrok met de andere vario. Dat komt dus doordat de snaar te hoog ligt dan. En heeft niks met de koppeling te maken wat ik in eerste instantie wel dacht. In mijn bericht valt ook te lezen dat ik eerst een power one Vario had en deze dus heb willen vervangen voor een Malossi multivar.
 
Last edited:
Ik denk omdat je een andere vario hebt dat je hem dan idd strakkere trekveren kan proberen en kijken of hij dan. Van ze plek komt drukveren en rollen hebben niet veel tot niets met optrek te maken ik zou koppeling een beetje opschuren met dun schuurpapier en strakkere trekveren proberen. Dit is wat her eerste bij mij opkwam
 
Back
Top