brouwernl

New Member
Hi,

My scooter (Peugeot vivacity2 2t) has very weak spark when I kick.
I have already replaced my ignition coil, CDI and spark plug.
The coil package and flywheel I used from a friend, then it still has a weak spark
The wiring harness looks good and is well measured, all connection points are also clean.

I don't know what it can be, can you help me?


BrouwerNL



Hoi,

Mijn scooter (Peugeot vivacity2 2t) heeft hele zwakke vonk als ik kick.
Ik heb mijn bobine, cdi en bougie al vervangen.
Het spoelenpakket en vliegwiel heb ik van een vriend van mij gebruikt en dan heeft hij het nog steeds.
De kabel boom ziet er goed uit en goed door gemeten, alle connectie puntjes zijn ook goed schoon.

Ik weet niet meer wat het kan zijn, kunnen jullie mij helpen?

BrouwerNL
 
Advertisement - register to remove this

Contactslot is het eerste waar ik aan denk...
Even goed controleren en doormeten, ook het signaaldraad van het slot naar CDI.
Bougiedop ook vervangen voor een siliconen exemplaar?

Is de stator en vliegwiel wel een setje?
Als het vliegwiel maar een fractie groter is kan dat voor problemen zorgen met de ontsteking.
Ook is de lichtopbrengst dan een stuk minder, lichtspoelen leveren dan ook minder op als normaal.
Hierdoor krijgt ook de spanningsregelaar niet de juiste spanning aangeleverd voor de verbruikers.

Maar goed, éérst maar de vonk controleren, zoals gezegd contactslot en bekabeling...
 
Contactslot is goed door gemeten en al.
Er zit ook een nieuwe bougiedop op.
Het spoelenpakket en vliegwiel komen als zetje van een andere scooter af (zelfde type).
 
Als je geen, of een hele zwakke vonk hebt en de rest is goed, moet je het mede zoeken in de massaverbindingen.
Storingen in het oude CDI systeem welke dit kunnen veroorzaken zijn:

Slechte aansluiting tussen de stator/spoelen en de CDI

Slechte aansluiting tussen de CDI en bobine

Slechte aansluiting tussen contaktslot en CDI

Slechte aansluiting tussen bobine en contaktslot

Vermoedelijke oorzaak: contaktslot defect
Vermoedelijke oorzaak: CDI defect
Vermoedelijke oorzaak: ontsteking/laadspoel defect en/of signaalspoel in stator (pick-up) defect.
 
Slechte elektrische verbindingen even inspuiten met contact spray..

Ik heb bij mijn viva-city laatst het rechter voor knipper licht gemaakt, door alleen even de contacten schoon te maken.


Misschien heb je van die groene aanslag in de stekkers zitten van je kabelboom.. Alles even goed schoonmaken.
 
Mijn scooter heeft geen volk ik heb een nieuwe cdi op geplaast maar het hebt niet ik heb alles schoon gemaakt en nog maals gecontroleerd maar geen resultat kan iemand mijn helpen het is een vivacity 2t
 
Back
Top