scooter hapert

Status
Not open for further replies.

baardje86

Well-Known Member
Hallo,

Laatst was er een cilinderbout afgebroken en is vervangen gister, ik heb hem weer in elkaar gedraaid en ging even stukje rijden maar hij deed heel raar. Als ik volgas wegga hapert hij en ook als hij gewoon stukje rustig optrek lijkt hij stil te willen vallen en is me ook 1x gebeurd. Lijkt net of er geen compressie is maar alles zit gewoon goed vast. Wat kan het probleem zijn?

het is een piaggio sfera s50, standaard 50cc met technigas uitlaat waar de prop uit is gehaald. gister nieuwe pakkingen geplaatst en zuigerveertje ook vernieuwd
Misschien wel belangerijk om te melden is dat de bout is uitgeboort.

wie kan mij even snel helpen met dit probleem moet morgen weer werken.

groetjes
 
Advertisement - register to remove this

Graag een beetje geduld, je topic staat er net een uur.
Mensen slapen/werken en doen nog andere dingen dan de hele tijd achter hun pc zitten.

Er is vast wel iemand die je kan helpen, gewoon even geduld.
 
hoogstwarschijnlijk heb je je cilinder er moeten afhalen voor die nieuwe bout te steken... laat je cilinder eerst goed warm draaien enzo mss moet hij trug wat inrijden ofzo. heb ik ook gehad toen ik mijn cilinder er terug opzette dat hij de eerste 50km niet goed ging en wat bleef haperen. of je moet gewoon een grotere sproeier
 
Haperen betekent dat je sproeier juist te groot is.
Daarbij is het een al gebruikte cillinder, dus neem ik aan dat hij hiervoor goed afgesteld was.

Dus op welk probleem doel jij, want het is in ieder geval niet goed als je scooter de eerste 50 km het niet goed doet, en dan ineens wel..
 
de cilinder was inderdaad al een oude, laatst is hij wel geslepen van binnen omdat er een kras in zat en er is een andere zuiger ingekomen, hij reed toen perfect maar nu is het drama.
Ik heb net een de oude sproeer erin gezet, een 55 en ging wel iets beter maar nog steeds die hapering en een raar geluid. Ook wou hij niet harder dan 40:rolleyes: normaal 50
 
Met een slecht afgestelde scooter, of in jou geval een scooter met een probleem is het nooit slim om te rijden.
Het kan wel, maar alles slijt veel sneller en je hebt veel meer kans op een warm/vastloper.

En dan kan je dalijk 25 km gaan lopen met dat ding.
 
Voelt het alsof je met de contactsleutel aan het spelen bent? Dan moet je een grotere sproeier monteren.


ik heb inderdaad het gevoel of hij uitvalt en weer aanslaat, ik heb een maat 55 sproeier erop en een 65 of 66 liggen is dat beter dan want vanmorgen happerde hij juist erger dan die sproeier 55
 
Weet je wat jij even moet doen, ga even een blokje om en zodra je thuis komt draai je je bougietje er even uit.

Let wel op, want deze kan heet zijn.

En dan kijk je even naar de kleur van de electrode.
Dan weet je het met zekerheid, of je kleiner of groter moet.

Zwart: te grote sproeier.
Melkachtig/Koffiebruin: PERFECT.
Wit: te kleine sproeier.
 
even een rondje gereden bougie eraf gehaald de kleur was chocolade bruin, wel pure chocolade. ook heb ik nu 2 sproeiers geprobeerd, een 55 en 66 bijde haperen. maar ga morgen even een 62 halen proberen misschien dat ik gewoon die hele scooter moet meenemen misschien is het ter plekken te verhelpen bij jfracing te Ooigem, goede zaak trouwens.
 
Als je daar toch heen gaat, en je carb eraf pakt, doe dan gelijk even alles door blazen
En je luchtfilter elementje schoonmaken.

Is wel zo fijn met afstellen van je carburatie.
 
Mensen bedankt voor het helpen, hij rijd weer als ouds.
heb de cabru schoongemaakt een sproeier 66 geinstalleerd en hij deed het direct zonder stotteren en haperen.
Nu mag hij aleen wat meet power krijgen bij het optrekken want dat ging me net iets te min ook de top mag iets hoger dan die 50
 
oja dit gesprek kan afgesloten worden, ik weet niet jullie dat noemen zal eens een nieuw topic aanmaken met het iets versnellen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top