scooter hapert opeens

Evan_Neos

Well-Known Member
Hallo,

Vreemd probleem:

Nieuw cilinderkopje gemonteerd, twintig minuten prima gereden,
daarna begon 'ie opeens te haperen tijdens volgas, t'm 20 km per uur rijdt ie prima, daarna gaat ie stotteren.

M'n luchtfilter heeft wel een nachtje buiten gelegen in de regen, vergeten naar binnen te halen, maar dan zou ie de hele tijd al slecht moeten hebben gelopen toch?

Vervelend probleem, bougie, bougiedop en bobine zijn net nieuw dus die zijn het niet.
Stationair loopt ie prima!

Evan
 
Advertisement - register to remove this

wat voor sproeier heb je >? dit probleem had ik ook en welke kleur is je bougie? en heb je een lange of een korte bougie? als je een korte hebt probeer een lange maar kijk eerst of ie dan tegen je zuiger aankomt, en wat voro kop heb je? Roze top ? of std? probeer is een bougie ngk 8 en een andere sproeier ligt eraan wat voor kleur je bougie is.

gr
 
hee, ff snel mn bougie gecheckt, er zat een hittegraad 8 in terwijl ik altijd 7 had. Nu eventjes snel de 7 erin gedraaid, maar nu starten gaat teveel herrie maken, zou 'ie er anders van rijden?

ik vind het persoonlijk raar dat ie er 20 minuten prima mee rijd, en daarna gaat haperen..
 
nee, hij voelde droog aan, maar dan nog zou het raar zijn als ie pas na een kwartier gaat stotteren, hetzelfde probleem vandaag weer met die hittegraad 7..
 
hmm, net mn hele carb schoongeblazen, sproeiertjes er ff uitgehad en alles zag er goed uit. Benzinetank even leeg laten lopen, luchtfilter schoongepoetst en toen een kwartier stationair laten draaien, doet ie prima. Straks even een stukje rijden, en morgen de vuurproef: een halfuur non stop rijden. Ik ben héél benieuwd wat 'ie gaat doen.

M'n cilinder ziet er overigens geweldig uit, geen enkel krasje. Vandaag nog een alles uit elkaar gehad dus, want ik dacht dat mn pakking niet lekker zat, maar ik voelde geen straaltje lucht. Benzineslang doorgeblazen en die liep ook weer lekker door daarna. Morgen gaan we zien wat er gebeurt.

M'n bougie zag er net mooi bruin uit trouwens.
 
ok dan ist goed, als hij nog raar doet, probeer een grotere sproeier, weet niet welke je nu hebt, maar stottert hij gelijks met gas geven? of met volgas? dit probleem had ik ook en heb snel ff men sproeier opgeboord en loopt goed, controleer ff of je filter er goed op zit en of er geen lek in zit. en heb je je filter onbegrensd? zo ja? doe dan ff de begrenzer der weer in.
 
Back
Top