Scooter hapert en valt stil

CrIpLeX

TKR b00n :X
Jah, ik vertrok vandaag dus van school naar huis, en opeens begint hij halverwege de straat gas te minderen, dan weer wa meer, nog wa minder en ten slotte viel hij stil... Ik ben enkel naar huis kunnen geraken door constant *gas geven-lossen-gas geven-lossen* te doen... anders viel hij terug uit. Als ik hem stationair liet draaien liep hij zeer laag van toerental en viel uit...

Weet iemand wat dit is ? Men pa dacht dat ie lucht zoog ofzo :/
 
Advertisement - register to remove this

Zo te horen vuil in de sproeier.. draai je carb even open en haal het sproeiertje eruit en blaas deze even goed door dan moet het wel verholpen zijn ! :)

-Correct me if i`m wrong -
 
Nou, ik heb dernet al men bougie er uit gehaald omdat ik me herinnerde dat ik geen bougiesleutel bij de hand had toen ik em ineenschroefde en de bougie er dus me de hand in draaide, maar toenk em terug startte was het weer van dat.

Heb wel wat vraagjes (heb nog nooit carterhelften van elkaar gehaald enzovoort).

1) Waar zit de carb ?

2) De krukas weet ik zitten (denk ik), maar hoe bedoel je dichtingen ? Aan de kant van je carterkap zit toch gewoon je vario er over ? Of heb ik het nou mis ? :X

3) Reed valve ? :X Hoe ziet dat er uit en waar kan ik het vinden ?

Bedankt ;)

Edit: Ik weet nu hoe een carb er uit ziet enzo, maar als de hoofdsproeier idd verstopt is dan zou men scooter toch niet stilvallen als ie stationair bleef draaien ? Je hoort em almaar minder toeren maken en dan valt ie weer uit. Als ik dan gas geef dan vermindert ie in toeren en valt ie weer uit :X
 
Last edited:
Back
Top