Scooter hapert en slaat vervolgens af

Renzo.p

Member
Hoi,
Ik rij een Piaggio zip 4takt 2013
En nu laatste tijd rijdt het voor geen moer meer.
Af en toe dan stopt die der mee tijdens het rijden en lijkt wel of dat die zelfs afremt dus wss geen benzine of teveel of iets met de ontsteking wat ik eerst dacht. Nou heb ik de ontsteking en bougie al vervangen en de kleppen gesteld. Maar nog steeds remt die af en valt die vervolgens uit echt alsof iemand me rem zachtjes in drukt en dan zodra ik stil sta valt die ook gelijk uit. En als ik hem dan weer wil starten start die natuurlijk niet. Dus vroeg me af wat hier toe zou kunnen leiden eventueel een kabel die niet goed zit of een kapotte benzine toevoer?!!!!
 
Advertisement - register to remove this

Carburateur schoonmaken zou ik ook mee beginnen. Goed met remreiniger en perslucht schoonblazen.

Je zegt dat hij na t uitvallen niet meer start? Wanneer start hij dan wel weer?
Carb is al schoongemaakt…. Zodra ik in de ochtend de scooter start start die. Kan er ook mee naar werk rijden is ongeveer 6 min rijden. Maar zodra ik verder wil dan begint die met paar keer haperen paar seconden dan doet die het weer ff zonder problemen vervolgens gaat die weer haperen dan doet die het weer even. En als laatst blijft die stotteren en dan valt die uit en dan valt die ook niet meer te starten……. Zie nu laatst wel dat mijn ledjes allemaal veel meer knipperen en soms zelfs uit blijven weet niet of dit hiermee te maken heeft of gewoon de kwaliteit.
 
Carburateur schoonmaken zou ik ook mee beginnen. Goed met remreiniger en perslucht schoonblazen.

Je zegt dat hij na t uitvallen niet meer start? Wanneer start hij dan wel weer?
Heb dit probleem met een bosmaaier, hiermee was het dat deze te veel benzine kreeg en dus gewoon verzoop. Kon hem ook niet meer starten naderant. Na een tijdje en dus weer koud lukte het wel weer
Post automatically merged:

Carb is al schoongemaakt…. Zodra ik in de ochtend de scooter start start die. Kan er ook mee naar werk rijden is ongeveer 6 min rijden. Maar zodra ik verder wil dan begint die met paar keer haperen paar seconden dan doet die het weer ff zonder problemen vervolgens gaat die weer haperen dan doet die het weer even. En als laatst blijft die stotteren en dan valt die uit en dan valt die ook niet meer te starten……. Zie nu laatst wel dat mijn ledjes allemaal veel meer knipperen en soms zelfs uit blijven weet niet of dit hiermee te maken heeft of gewoon de kwaliteit.
Stator nagekeken? Pickup schoongemaakt? Kabels gecontroleerd?
 
Verklaard ook waarom die afremt als die stottert

4takt motor houd in als die te veel benzine krijgt. En dan kan je ook geen gas meer erbij geven. Als je dat doet wilt die uit gaan.
Stotteren is ook een teken van te rijk mengsel.

Heb wel je begin post gelezen..

Zie nergens staan of het een brom of snor is.
Welke sproeiers in je carb zitten..

Is zo vrijwel lastig om ergens precies antwoord op te geven.
 
4takt motor houd in als die te veel benzine krijgt. En dan kan je ook geen gas meer erbij geven. Als je dat doet wilt die uit gaan.
Stotteren is ook een teken van te rijk mengsel.

Heb wel je begin post gelezen..

Zie nergens staan of het een brom of snor is.
Welke sproeiers in je carb zitten..

Is zo vrijwel lastig om ergens precies antwoord op te geven.
Niks veranderd aan scooter ben nu denk 3maanden in bezif en heeft 2 maanden zonder problemen gelopen en heb er niks aan gedaan verder… dus denk niet dat de sproeier magisch opeens groter is geworden ahah.
Post automatically merged:

image.jpg
image.jpg
cilinder nu uit elkaar gemaakt enigste soort van krassen zijn degene op de eerste foto. Verder niks geks behalve de cilinder pakken waar een scheur in zit….. dus geen warmloper of dergelijks. Kleppen stonden ook nog steeds goed na dat ik ze had afgesteld….
 
heb er niks aan gedaan verder… dus denk niet dat de sproeier magisch opeens groter is geworden ahah.
De sproeier kan niet groter worden inderdaad.
Maar het mengsel kan toch rijker worden door bijvoorbeeld een luchtfilter dat aan vervanging toe is of een elektrische choke die niet of slecht werkt een vlotter of vlotternaald die niet correct functioneert etc....
 
Back
Top