Scooter hapert+ el. start werkt niet

LoX

Well-Known Member
Ik heb een Aprilia SR uit 2003, ik heb niet echt veel verstand van sleutelen daarom zijn dit misschien best domme vragen:p Magoed, ik weet niet of de problemen met elkaar te maken hebben maar misschien wel. Sinds dat ik een nieuwe cilinder er op heb gezet deden mijn licht en el. start het niet. Licht was kabelbreuk maar el. start draait soms wel rond maar doet het niet.
Mijn Scooter haperde eerst alleen als ik het licht aan had, maar nu doet hij het de hele tijd.... Dit haperen lijkt net alsof de scooter slagen overslaat ofzoiets..... Iemand een idee wat 1 van de 2 problemen zouden kunnen zijn?

Groete Kevin
 
Advertisement - register to remove this

Dit klinkt als een slechte massaverbinding tussen het blok en het frame.

Je kan eens proberen een elektrisiteitsdraad tussen je blok en je frame te leggen, een massakabel dus.

greets
 
Eh bedankt, dat is dus een kabel vanaf een stuk lakloze frame aan het blok... Waaraan het blok moet ie?

Kevin
 
Bedankt, het was dus inderdaad de massakabel. Die zat los. Weer vastgezet en hij loopt weer mooi, bedankt!
 
Hmm, hij loopt nu wel weer goed, maar ik kwam er net achter dat de electronica het nu helemaal niet doet. Hij maakte volgens mij wel steeds kortsluiting, maar de zekeringen zijn nog wel heel..... iemand hier een idee over?
Greetz
 
Was best dom, ik moest alleen me accu opladen, best logisch eigenlijk. Maar elektrische start doet het nu ook, terwijl die het al een aardig tijdje niet deed.
 
Back
Top