Scooter hapert bij vol gas sinds nieuwe uitlaat

Lode

New Member
ik heb een vraagje over mijn zip 4t,

ik heb sinds vandaag een nieuwe uitlaat erop gezet, een turbokit gmax. Sindsdien hapert mijn scooter bij vol gas. Kan dit liggen aan dat ik nu een grotere sproeier nodig heb?

Mvg, Lode.
 
Advertisement - register to remove this

ik heb een vraagje over mijn zip 4t,

ik heb sinds vandaag een nieuwe uitlaat erop gezet, een turbokit gmax. Sindsdien hapert mijn scooter bij vol gas. Kan dit liggen aan dat ik nu een grotere sproeier nodig heb?

Mvg, Lode.
Ja, bij een nieuwe uitlaat moet je meestal een grotere sproeier plaatsen
 
Vergeet niet dat je in de meeste gevallen ook vermogensverlies kan hebben. Ik heb dit met Jamarcol uitlaat namelijk gehad. 5km minder topsnelheid. Grotere sproeier is overigens bij een 4t niet nodig met een andere uitlaat. Bij 2takt is dat een ander verhaal.
 
Klopt, grotere sproeier maakte hem alleen maar langzamer. Ik heb een tk gmax gehaald en hij zou op papier tot 10km sneller kunnen met de uitlaat. Heb een nieuwe bougie erin gedaan en het probleem lijkt opgelost. Denk dus dat het aan de bougie lag.
 
hebje meer vermogen gekregen ? ik kreeg echt 1kmph top snelheid erbij en van 0 naar beweging zegmaar een dikke dip
Dat is ook allemaal verkoop praat al die “sport” uitlaatjes maken je 4t scooter alleen maar langzamer. Bij de ene scooter is dat wat meer dan bij de andere maar zeker niet sneller. Als je zoon uitlaat neemt moet je dat ook doen voor de looks/geluid.
 
Back
Top