Scooter handvat los

magdalena1304

New Member
Beste,

Ik heb een Santini Capri Scooter, ongeveer 2 jaar oud. Ik reed er gister op en ik had hem op vol gas, ik voelde al een beetje dat ik verder kon draaien dan de max. Ik lette er niet echt op maar toen ik weer naar huis draaide ik als het ware mijn gashendel kapot. Ik draaide hem toen weer gewoon op z´n max en toen schoot hij door. Ik kan nu geen gas meer geven, ik kan er alleen mee draaien. Ik kan de scooter wel gewoon opstarten maar dus niet daadwerkelijk mee rijden. Weet iemand of ik dit zelf kan oplossen? Heb niet super veel verstand van scooter, maar ik kan nu geeneens naar de scooterdealer rijden.
 
Advertisement - register to remove this

Beste,

Ik heb een Santini Capri Scooter, ongeveer 2 jaar oud. Ik reed er gister op en ik had hem op vol gas, ik voelde al een beetje dat ik verder kon draaien dan de max. Ik lette er niet echt op maar toen ik weer naar huis draaide ik als het ware mijn gashendel kapot. Ik draaide hem toen weer gewoon op z´n max en toen schoot hij door. Ik kan nu geen gas meer geven, ik kan er alleen mee draaien. Ik kan de scooter wel gewoon opstarten maar dus niet daadwerkelijk mee rijden. Weet iemand of ik dit zelf kan oplossen? Heb niet super veel verstand van scooter, maar ik kan nu geeneens naar de scooterdealer rijden.

Ik weet dat bij de aerox een rotor in het handvat zit.

Soort plastic rondseltje in het handvat zit waar de gaskabel in valt. Vermoedelijk heb je die stuk gedraaid mocht jouw scooter die ook hebben. Of iets in die trend!

Of de gaskabel zit hier niet meer in (eruit geschoten). Dat zul je toch ff moeten bekijken

Ik ken ze niet allemaal. ;)

Zie foto over hoe het bij een aerox uitziet: "rotor gashendel"
Post automatically merged:

handvat er af trekken lijmkit er tussen en die komt niet meer los

Meen je dat nou?? Het is zijn gas hendel! Als je die vast plakt kun je toch geen gas meer geven!!?

Het is geen crossfiets waar je een handvat op plopt. die kun je wel vast lijmen daar je daar toch geen gas mee hoeft te geven!

EDIT: ik heb te snel geantwoord...
 

Attachments

  • 15877206599692672724088473304184.jpg
    15877206599692672724088473304184.jpg
    385.2 KB · Views: 7
  • 15877206904953894730285390786876.jpg
    15877206904953894730285390786876.jpg
    347.7 KB · Views: 8
Last edited:
Beste @Manu76 er bestaan gladde gashendels waar je een handvat naar keuze op kan zetten.
Een rubberen handvat moet een aantal minuten in HEET water gelegd worden, daarna over de gladde bus schuiven, af laten koelen en klaar !
Wanneer het handvat van een ander materiaal gemaakt is dan dient deze gelijmd te worden.
Dus het antwoord van @roykeboy is niet zo vreemd.
Ik weet niet of TS zo'n greep heeft.
We wachten af op antwoord van TS...
Foto is ter illustratie.
Gashendel.jpg
 
Beste @Manu76 er bestaan gladde gashendels waar je een handvat naar keuze op kan zetten.
Een rubberen handvat moet een aantal minuten in HEET water gelegd worden, daarna over de gladde bus schuiven, af laten koelen en klaar !
Wanneer het handvat van een ander materiaal gemaakt is dan dient deze gelijmd te worden.
Dus het antwoord van @roykeboy is niet zo vreemd.
Ik weet niet of TS zo'n greep heeft.
We wachten af op antwoord van TS...
Foto is ter illustratie.
View attachment 55174

Dus eingelijk is het een "handvat in een handvat"? Waarbij je de binnenste vast moet plakken?

Van dat heet water ken ik. ;)

@roykeboy, na het verhaal van @gcs100 gelezen te hebben neem ik mijn woorden voor nu ff terug.

Maar ff wachten wat de @TS voor handvat heeft.
 
Back
Top