Scooter GY6 slaat niet aan.

Henop

New Member
Hallo,

ik had mijn scooter weer aan de praat maar nadat ik de kappen weer teruggeplaatst heb start deze niet meer.
Hij slaat wel aan met startpilot maar valt daarna weer uit.
Ik heb vonk, compressie en brandstof toevoer.
Het volgende is al gedaan:
-nieuwe bougie ( vonk is getest)
-zuiger met veren vervangen
-kleppen gesteld 0,10 in en uit
-carb schoongemaakt

heeft iemand nog tips?

mvg,

Henri
 
Advertisement - register to remove this

heb je genoeg compressie? bij een 4t is het meestal aan te raden om niet je zuiger alleen te vervangen maar je hele cilinder en zuiger, aangezien dit op elkaar in slijt en ook kwa lekkage zou kunnen veroorzaken, bij gy6 moet je inlaat klep op 0,5 en uitlaat 0,10, piaggo is in 0,10 en uit 0,15 uit me hoofd
 
0,5 / 0,6 inlaat koud - 0,8 / 0,9 uitlaat koud.

Als je 0.10 doet voor uitlaat valt die in no-time weer uit als de cilinder op temperatuur komt.. En dan zet ook die uitlaat klep meer uit.
Post automatically merged:

heb je genoeg compressie? bij een 4t is het meestal aan te raden om niet je zuiger alleen te vervangen maar je hele cilinder en zuiger, aangezien dit op elkaar in slijt en ook kwa lekkage zou kunnen veroorzaken, bij gy6 moet je inlaat klep op 0,5 en uitlaat 0,10, piaggo is in 0,10 en uit 0,15 uit me hoofd

Dat gelijk eigenlijk voor elke cilinder.. Dat is beter is om een nieuwe set eronder te doen.. Dan moeten rommelen met zuigers en hopen dat het blijft rijden.
 
0,5 / 0,6 inlaat koud - 0,8 / 0,9 uitlaat koud.

Als je 0.10 doet voor uitlaat valt die in no-time weer uit als de cilinder op temperatuur komt.. En dan zet ook die uitlaat klep meer uit.
Post automatically merged:



Dat gelijk eigenlijk voor elke cilinder.. Dat is beter is om een nieuwe set eronder te doen.. Dan moeten rommelen met zuigers en hopen dat het blijft rijden.

Zo nauw komt dat allemaal niet hoor, uitlaat op 0.10 voldoet prima, rij er al jaren mee..

ontopic; ik zou de inlaat inderdaad op 0,5 zetten, dan krijgt die wat meer brandstof.

Wat bedoel je met uitvallen? reageert die niet op het gas?
 
Als de motor redelijk koud is dan rijd het redelijk oke. Maar als je een hele lange rit hebt gereden en de motor is goed heet.. Dan is de kans vrijwel groot dat hij uitvalt.. En dat is bij mij zeker wel een 3 keer gebeurd. Je krijgt hem dan ook niet meer gestart, tenzij je de motor laat afkoelen. (uiteraard daarna niet meer met dat blok gereden) (moest de kleppen bijstellen)
 
Hallo,

ik had mijn scooter weer aan de praat maar nadat ik de kappen weer teruggeplaatst heb start deze niet meer.
Hij slaat wel aan met startpilot maar valt daarna weer uit.
Ik heb vonk, compressie en brandstof toevoer.
Het volgende is al gedaan:
-nieuwe bougie ( vonk is getest)
-zuiger met veren vervangen
-kleppen gesteld 0,10 in en uit
-carb schoongemaakt

heeft iemand nog tips?

mvg,

Henri
gy6 blokken ,inlaat 0,5 en uitlaat 0,10 , en je bougie vernieuwen cr7hsa blauwe letters op bougie en vernieuw je luchtfilterelement
 
Klepspeling luistert niet zo nauw. Ik kreeg het advies om de uitlaatklep op 0.15 te stellen bij een nieuwe kop.

Issue zou zomaar in de compressie kunnen zitten inderdaad.
 
Back
Top