scooter gereviseerd laten keuren

richardwassink

Well-Known Member
heyj allmaal voor de mensen die hun scooter nog moeten laten keuren geef ik wat informatie want wat ik op dit forum gelezen heb mist er 1 belangerijk puntje.. en mijn verhaal van keuren.met benodigde vragen.

ik heb een gilera dna standaart helemaal met 17.5 carb .
ik had hem gekocht voor 200 euro van een familie lid maar was een beetje stuk..
dus nieuwe krukas en lagers in gedaan zuigertje voor zekerheid vervangen.dus moest ik hem laten keuren in amsterdam.de punten waar ze op letten zijn,

je frame nummer met het zelfde blok nummer die er bij hoort.
ze testen je remmen op minimale rem afstand.
knipperlichten
toeter
lichten voor en achter
remlicht
hij mag rijden tussen de 45 en 55 km/h
ze testen je voor vork op genoeg luchtdruk(vering)
of je voorvork krom is.
reflector achter op spatboord.
originele 50 cc
km teller hoeft niet eveals de toerenteller.
ze kijken naar de band profiel het minimale profiel
kijken of je achterveer lek is.
ze meten het geluid van je uitlaat in db bij dna mag het 98 db zijn.
en je moet een spiegel op je brommer hebben.

ik had dus gelezen op dit forum over die reflector waar ik heel aan had.dus ik heb een reflector van me tomoser af gesloopt en er opgezet.
kom ik daar aanzeiden ze er zit eeen barstje in je reflector.dus daar werd die op afgekeurd.

En ik had geen spiegel op mijn brommer zitten wat ik best raar vind

en me scoot reed 63 ik dacht ze halen er ook correctie van af het zelfde als de plotie bureau maar dat was dus niet zo..;(

mijn vraag is nu mag ik er ook een fiets reflector voor kopen en monteren?
hoeveel km/h word het minder als ik er prop in me uitlaat doe?

ze zeiden als het goed is voor de herkeuring dat ik binnen 4 weken weerd contact op moest nemen om te keuren .dat ze alleen nog maar naar die 3 punten keken dan is me scoote rgekeurd klopt dit?

alvast bedankt voor de moeite en voor de mensen die moeten laten keuren dit is het ideale rijdje waar je scoot moet aan voldoen.{! *D
 
Advertisement - register to remove this

Zolang het maar een reflector is. Zo had ook een kennis een keer gewoon een reflector op zijn auto geplakt. Stripje er af er op geplakt. Was ie goedgekeurt.

Spiegels weet ik niks van.... Voor zover ik wist hoefde dat niet.
 
Moet zeer zeker hij zei als het er op zat uit de fabriek moeten ze er op zitten op de keuring beetje aparte vend maarja :p

Wie gebruikt ze ik kan nu toevallig bij mijn dealer een dna spiegel kopen hij had er 1 verkocht een dna de eigenaar zei haal die er is snel af:p

15 euro valt mee reflector 3.50 euro
weet iemand hoeveel km er van afgaat met prop inje uitlaat?
 
Klopt dat zei ik ook al tegen de rdw keurings meester hoe dat ook mag heten.. maar hij zei dat het verplicht was |( kan beter het zekere van het onzekere doen voor de mensen die hun scooter nog wil laten keuren.
 
Net prop in uitlaat gelast scooter rijd 25 ofzow....:( |(
beetje te langzaam ...maar op de rollerbank gooien binnenkort dan ff kijken hoe hard die daar op gaat. Ze zijden me scooter reed 63 ong op straat reed ik 45 dus mischien nu rijd ik 25 op rollerbank 45:p we zullen zien..+pippi+
 
Back
Top