Scooter gekocht en wat vraagjes, Kymco super 8

Dank luc, alweer, moet je met die amateurs heey haha. Dopje van de andere olie ( tandwielen, heeft slechts een aluminium ringetje ertussen. Had ook wel iets van rubber etussen verwacht maar dat heb ik zo uit elkaar gehaald dus neem aan dat het goed is
Grt Sjaak
Is van de transmissieolie idd alleen een washer en geen rubber. Vullen totdat het eruit loopt en af en toe rustik aan het achterwiel draaien tijdens vullen.
Suc6
 
Zo inmiddels de vario vervangen , zat een slijtagerand dus leek me handig om behalve de riem alles te vervangen en gladde bus erin. Loopt nu keurig 57 a 58 km met niet veel toeren . Tegenwind maakt niet uit gaatie even hard, ja stormde niet natuurlijk maar ben op zich best tevreden.
Alleen tijdens het optrekken maakt hij net het laatse stukje voor de topsnelheid een raar geluid, lastig te omschrijven maar als hij er weer voorbij is hoor je er niks meer van. Altijd wel wat , tis alleen geluid voelen doe je het niet, geen resonantie oid
Misschien dat achter ook een slijtrandje zit, stom had ik er misschien ook ff af moeten halen en bekijken
Denk ik voorlopig maar doorrij zo het is.
Hij zou van mij wel ietsjes sneller op mogen trekken maar krijg de indruk als je met lichtere rolletjes begint je wel aan de gang kan blijven omdat het ook een combinatie van factoren is met trekveertjes etc
 
Nou gisteren eens 50 km gemaakt maar dat gekke geluidje word eerder meer als minder, begint rond de 45 en bij 52 a 53 is het weer weg, ja hoe omschrijf je een geluid fffrrrrrttttttt echt irritant, voor alles nieuw en een nieuwe snaar en gladde bus zijn de veranderingen, wie weet raad.
zeer irritant. Op topsnelheid is het echter prima hoor je niks geks
bij die gladde bus zaten extra ringetjes, maar snap niet hoe dat werkt, die originele bus had een opstaand randje die is nu weg dus de riem kan iets hoger in de pulley komen dus wat harder, dat snap ik nog wel, maar die extra ringetjes hebben dezelfde diameter als de gladde bus dus wat kan je daar dan mee ?
 
Mogelijk de koppeling (naaldlager) dat schuurt in het geval bij alleen optrekken, door de kracht vario -> koppeling. Of een vertandingslager waar veel kracht op komt (optrekken).
Op constant of topsnelheid kan zelfs de gehele transmissie zijn, heb er zelf bij Peugeot erg veel last van gehad.
 
Bedankt voor je input, maar voor ik 1 en ander vernieuwt had, had ik er geen last van zoek het eerder in 1 van de nieuwe onderdelen, erg vervelend nu moet het weer uit elkaar en dan maar proberen met de oude onderdelen maar wel gladde bus
 
ja snap wat je bedoelt, maar dat was anders,tis nu niet erger maar anders, in de oude situatie voelde je je ook resonantie, nu is het alleen horen. tis lastig uit te leggen dingen die je voelt of hoort, zit niks anders op als gaan experimenteren, jammer dat je niet zonder die kap er op kunt rijden nu moet je elke keer monteren, die oude riem is 1 mm smaller trouwens das gewoon normale slijtage denk, of zou die nieuwe riem niet helemaal wezen zo het moet, gekocht bij k-parts staat wel kymco op
 
De ene v-snaar is de ander niet... Een v-snaar die al een halve mm scheelt l x b kan al vreemd gedrag in het carter opleveren...
Maar in principe altijd de originele nemen. Als die k-parts snaar voor jouw type scooter is, is dat iig Ok. Je bedoelt deze?
https://k-parts.nl/v-snaar-scooter-...MI35DR3I6d3wIVTuDICh2kbQBkEAQYAiABEgL_0_D_BwE

Soms zijn irritatie geluiden uit je blok, waar dan ook nauwelijks te achterhalen. Zo denk je een kapotte uitlaat te horen en per toeval stuit je 2 mnd later uiteindelijk op een loszittende ophanging / boutje o.i.d.
Probleem weer opgelost.
 
Hmm ben nog eens even gaan speuren en idd ArkAC soms komt het geluid elders vandaan, moter even goed warm gemaakt, op standaard gezet en langzaam steeds wat meer gast tot het punt dat hij ging trillen, en wat bleek hitteschildje uitlaat trilde, geen idee hoezo ineens maar gevonen dus weer blij. haat bijgeluiden :)
Nu zoek ik nog een lader/druppellader voor de accu voor de super 8, hoef geen toeters en bellen simpele lader niet te duur is prima iemand ervaring, zijn er zo veel te koop ziet door de bomen het os niet meer
 
Jim,

dit draadje is al redelijk oud ik denk niet dat je van TS nog een antwoord kan verwachten.
Trouwens TS heeft dit forum in januari 2019 het laatst bezocht.
Beter een eigen draadje starten.
Een mooi modelletje zo'n Super 8, maar wat ik zo de afgelopen jaren gelezen heb. is dit geen race monster en zal het ook nooit worden.
 
Tuurlijk doet dit iets.
En omdat het een heel projectje wordt, want met alleen de cilinder wisselen ben je er nog niet, zou ik een eigen draadje starten.
 
Back
Top