Scooter geeft vreemde lucht

Koffijberg

♚ Bulan Ɲation ♚
Hi,

Ik heb eerlijk gezegd geen idee of dit uitmaakt en-of dit normaal is. Ik rij meestal lange stukken met mijn scooter ~40km en rij dan redelijk snel ~70km/u
Wanneer ik thuis kom en de scooter in de garage zet komt er een aparte lucht van de scooter af. Ik neem aan dat dit het ijzer/metalen is van de scooter.
Weet iemand of dit kwaad kan?

Scooter
Vespa Sprint 4T 4V
Bouwjaar 2016
Kilometerstand: 15112km
 
Advertisement - register to remove this

Dus, een blok van een 4v, met een 80cc 4v. Dan een 2v ontsteking monteren ipv de 4v, en een 2v kabelboom ipv de 4v kabelboom.

Hierdoor wordt de topsnelheid/toeren niet tegengehouden door de elektronica.
 
Voor wat betreft de geur: Ik heb andere 4-takt scooters (Kymco Agility's met GY6 blokken van verschillende merken) en ik ga bij het afstellen van mijn scooters af op de loop, de geur, bougiekleur etc maar ook op 'afkoeltikjes' na een lange rit. Ik weet niet bij welke cilinders / blokken dit wel of niet voorkomt, maar ik herken GY6. Soms loopt een cilinder als de brandweer maar toch op een te arm mengsel, dan hoor ik dat aan het afkoelen de eerste minuten na uitzetten dat eea te warm verloopt.
Groet,
 
Ik rijd zelf ook rond de 30 km op een dag.
Scooter wordt dan gewoon erg heet, ik vind het niet iets ernstig.

Misschien iemand anders? @eurokit toevallig? Jij hebt een Fly die ook iets te hard gaat.

Sproeier afstelling is dan iets te arm.. Ik herken die geur (overhit aluminium).. Het was bij mij zelfs zo erg dat de hitte van het blok onder de buddybak bleef hangen.. En binnen in de buddybak was het warmer dan het normaal hoort te zijn.. Had er vooral veel last van bij het inrijden van het nieuwe blok.= veel wrijving = weerstand = veel hitte.

Benzine is niet alleen brandstof, maar ook een koel middel.. Door te weinig mengsel krijgt het blok veel minder koeling wat die nodig heeft.
 
Sproeier afstelling is dan iets te arm.. Ik herken die geur (overhit aluminium).. Het was bij mij zelfs zo erg dat de hitte van het blok onder de buddybak bleef hangen.. En binnen in de buddybak was het warmer dan het normaal hoort te zijn.. Had er vooral veel last van bij het inrijden van het nieuwe blok.= veel wrijving = weerstand = veel hitte.

Benzine is niet alleen brandstof, maar ook een koel middel.. Door te weinig mengsel krijgt het blok veel minder koeling wat die nodig heeft.

Hoe kan dit dan bij mij voorkomen als ik een te grote sproeier hebt? Ik heb sproeier 78 erin gedaan, maar standaard is 72..
 
Back
Top