Scooter geeft vreemde lucht

Koffijberg

♚ Bulan Ɲation ♚
Hi,

Ik heb eerlijk gezegd geen idee of dit uitmaakt en-of dit normaal is. Ik rij meestal lange stukken met mijn scooter ~40km en rij dan redelijk snel ~70km/u
Wanneer ik thuis kom en de scooter in de garage zet komt er een aparte lucht van de scooter af. Ik neem aan dat dit het ijzer/metalen is van de scooter.
Weet iemand of dit kwaad kan?

Scooter
Vespa Sprint 4T 4V
Bouwjaar 2016
Kilometerstand: 15112km
 
Advertisement - register to remove this

Ik rijd zelf ook rond de 30 km op een dag.
Scooter wordt dan gewoon erg heet, ik vind het niet iets ernstig.

Misschien iemand anders? @eurokit toevallig? Jij hebt een Fly die ook iets te hard gaat.
 
Last edited:
Ik rijd zelf ook rond de 30 km op een dag.
Scooter wordt dan gewoon erg heet, ik vind het niet iets ernstig.

Misschien iemand anders?
Ja ik vind het zelf ook niet echt een probleem. Was meer mijn zorg of het kwaad kon. Heb jij zelf ook na lang rijden dat de scooter backfires maakt of van die popjes als je het gas even los laat?
 
Ik heb me zelf laten vertellen dat het Vespa S 4V blok 2cm korter is dan het Primavera/Sprint blok en daarom ook sneller kan dan het Primavera/Sprint blok. In ieder geval sneller met een 80cc cilinder
Dat weet ik niet zeker. Ik ken niemand met een Vespa S 80cc, wel een Sprint. Die is super afgesteld en gaat 107kmu op zijn SIP teller.
 
Dat weet ik niet zeker. Ik ken niemand met een Vespa S 80cc, wel een Sprint. Die is super afgesteld en gaat 107kmu op zijn SIP teller.
Voor mij dan zeker het overwegen waard om een 80cc cilinder te nemen. Welke cilinder heeft persoon? Is dat een aluminium cilinder of een gietijzer?
Voor mij is vooral het probleem dat ik veel rij en aluminium snel warm wordt
 
Dit weet ik van zijn Vespa:
- Malossi 80cc
- Malossi Vertanding
- Malossi Multivar (rolletjes gram 'onbekend')
- Naraku nokkenas

Maar ik moet je wel zeggen dat dit echt per scooter verschilt. Een vriend van mij heeft er 1 geplaatst bij @meijershaarlem (dezelfde monteur die de 'super' 80cc heeft gemaakt) en die ging amper 90kmu.
Anders stuur je die gozer even een DM op insta: @semlooijen

Maar ik vertel je wel dat dit al boven de 1000 euro aan arbeidskosten + onderdelen gaat kosten.

Ik vind 70kmu al hard, maar de 100kmu is best eng..
 
Dit weet ik van zijn Vespa:
- Malossi 80cc
- Malossi Vertanding
- Malossi Multivar (rolletjes gram 'onbekend')
- Naraku nokkenas

Maar ik moet je wel zeggen dat dit echt per scooter verschilt. Een vriend van mij heeft er 1 geplaatst bij @meijershaarlem (dezelfde monteur die de 'super' 80cc heeft gemaakt) en die ging amper 90kmu.
Anders stuur je die gozer even een DM op insta: @semlooijen

Maar ik vertel je wel dat dit al boven de 1000 euro aan arbeidskosten + onderdelen gaat kosten.

Ik vind 70kmu al hard, maar de 100kmu is best eng..
Ah oke. Is de Naraku nokkenas niet voor 2 kleppers bedoeld?
 
Back
Top