scooter gaat niet meer uit

Koen97

New Member
la souris snor scooter gaat niet meer uit als ik mijn sleutel omdraai, voor de rest werkt alles gewoon. heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Koen,

wat Harrr hieboven schrijft is een mogelijkheid echter het verhaal is niet volledig.

Ik heb geen elektrisch schema van jouw specifieke scooter maar bij de meeste chinese scooters loopt er een zwart/witte draad van je cdi naar je contactslot en van het contactslot een groene draad naar massa.

Dus je hebt meerdere mogelijkheden waardoor het uitzetten niet meer gaat namelijk:

1. CDI is intern defect (de diode naar de pickupspoel is doorgeslagen)
2. De connector van de CDI maakt slecht contact.
3. In de zwart witte draad tussen CDI en Contactslot zit een slecht contact of breuk.
4. De zwart/witte draad in de eventuele connector van het contactslot maakt slecht contact.
5. Het contact in het contactslot schakelt niet meer als je het contactslot op "Uit" zet.
6. De groene draad in de eventuele connector van het contactslot maakt slecht contact.
7. De groene draad maakt slecht contact met massa of heeft een breuk.

Dus om te achterhalen wat er precies scheelt is het verstandig een multimeter erbij te nemen en bovenstaande punten te controleren.
 
Back
Top