scooter gaat niet aan

Jorne

Turbo Turbo!
Hallo,

Ik heb vanmiddag mijn nieuwe zuiger gemonteerd (uiteraard de goede kant op met de pijl(uitlaat poort kant).. ik wil hem kicken/electrisch starten, dan zie ik op mijn dashbord hEEEEl vaag iets de lampjes gaan branden (van licht, omdatik die aan heb gezet). Maar de scooter slaat maar niet aan.. je hoort wel iets BRRRR uit de uitlaat zeg maar..

Wie kan mij helpen..
 
Advertisement - register to remove this

ja, ik heb ook al iets bezine in het bougie gat gegooid (niet te veel) maar toen ging hij iets branden(lichtjes @ dashbord..) maar ik denk dat hij wel bezine krijgt.. maar als ik het bezine slangetje @ carb. eraf trek loopt er allemaal bezine uit wat ik net heb gekickt.. (is dit goed?) membraan in volgens mij wel goed..
 
bougie = gecheckt.. vanmiddag nog ff nieuwe gehaalt..
membraam kleppen ook gecheckt ook goed (alleen 1 stukje bij de oogpunt waar normaal het boutje ingaat is afgebroken.. (alleen in 1 ooghoek!).. dat kan volgens mij geen kwaad, of toch wel?
 
Ze moeten wel helemaal afsluiten..
En je kan wel een nieuwe bougie halen, maar als tie geen vonk geeft.. Zal die niet starten..
Als je benzine in je bougiegat gooit (of WD40 oid) en je start em, loopt ie dan wel ff? Als die loopt en daarna uitvalt krijgt hij geen benzine..
Loopt ie niet.. Dan vonkt je bougie niet..
Misschien valse lucht ergens?
En je kan je licht beter uitzetten hoor.. :p
 
Ja van me licht dat weet ik ;)

Ik zal morgen wel iets meer bezine erin gooien en ff kijken of die het doet.. valse lucht is uitgesloten, hij sluit helemaal af maar alleen dat ooghoekje niet ik zal ff een foto zoeken en gaan fotosoepen :p

EDiT:

Dit hoekje is er dus af, maar dat kan geen kwaad lijkt me..
membraam.jpg
 
Valse lucht heeft niet met je membraankleppen te maken...
Dat is dus als je membraan niet goed aansluit op je blok, of je spruitstuk niet lekker op je membraan aansluit.. En er dus 'valse' lucht aangezogen kan worden..

Probeer het eens met die benzine/WD40/Deo :rolleyes: , dan weet je gelijk waar je het moet gaan zoeken..
 
Originally posted by jornep
Ok, ik kijk morgen eerst ff of die aangaat met bezine @ bougie gat.. en als het aangaat, weet ik dat het probleem bij de membraam ligt..

Over die foto, ik zou die rand goed insmeren met vloeibare pakking.. Want een normale pakking helpt denk ik niet echt goed..

En als hij ff loopt, maar daarna niet meer, dan ligt het aan je benzinetoevoer he.. dus dat hoeft niet perse aan je membraan te liggen!
En een nieuw membraan zou geen verkeerde optie zijn :rolleyes:
 
Mijn bougie vonkt niet ben ik net achtergekomen.. (ik heb 2 nieuwe gehaalt en de oude ook nog ff geprobeerd..) ik ben wel een beschadiging tegengekomen op de Bobine kabel.. maar die maar ik kan de kabel er niet uitdraaien aan bij de Bobine.. wel bij de dop.. wie weet waar het probleem ligt..
 
Je zegt het zelf al.. draai je bougiekabel eruit (of pulk em eruit), draai er een nieuwe in.. En anders moet je dus kijken of alle stekkertjes goed zijn aangesloten, en je massa hebt :rolleyes:
 
hey

kijk eens je keerring na

dat zou ik echt doen wat dat is het waarschijnlijk als je scooter benzine krijgt en als je scooter ook vonk heeft

je draait je vario er af

en pakt alles wat er achterzit ook af

dan zie je daar je keerring

als die ver naar voren zit moet je hem naar achterdrukken en dan weer proberen mzzls
 
Originally posted by luukbenelli
hey

kijk eens je keerring na

dat zou ik echt doen wat dat is het waarschijnlijk als je scooter benzine krijgt en als je scooter ook vonk heeft

je draait je vario er af

en pakt alles wat er achterzit ook af

dan zie je daar je keerring

als die ver naar voren zit moet je hem naar achterdrukken en dan weer proberen mzzls


hij zegt net dat hij geen vonk heeft, oelewapper
 
Back
Top