Scooter gaat na v.v. cilinder max 40

patrickrick

New Member
Hallo scooters,

Onlangs ben ik bezig geweest met een Kymco Super 8 4-takt scooter. Er was amper compressie en de zuigerveren waren goed versleten en vastgebrand waardoor olie in de cilinder terecht was gekomen en dus niet meer startte. Hoogstwaarschijnlijk doordat er slechts 11 druppels olie in het blok zaten. De teller stond al op 47k, echter zou het blok eerder zijn vervangen volgens de vorige eigenaar.

Ik heb zelf de zuiger+cilinder vervangen. De inlaatklep heb ik nog even moeten en kunnen bijslijpen d.m.v. schroeftol methode. De uitlaatklep was ook een beetje lek (getest met benzine+compressor). Hier kreeg ik echter mijn boorkop van mn schroeftol niet op, de klepsteel zit te dicht op de rand. Zelf verwachtte ik dat een een beetje lekke klep geen ramp zou zijn.

Na montage van nieuwe cilinder, zuiger en ingeslepen inlaatklep hebben we de scooter weer aan de praat gekregen echter heeft hij een stuk minder vermogen waardoor hij max 40 gaat. Hij komt nauwelijks op toeren.

Bij het rondspuiten met wd40 merkte we geen verandering in toerental.

Zou het toch die uitlaatklep kunnen zijn?, en hoe doen jullie dat inslijpen bij een Gy6 kop?of moeten we toch ergens anders zoeken?

Ik hoor graag suggesties, dankjewel!

Mvg, Patrick


Edit: De scooter is onbegrensd en hoort dus 65 te kunnen.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Patrick,

een lekkende klep is in iedergeval niet bevordelijk voor het uiteindelijk ontwikkelde vermogen.
Hierdoor gaat compressie verloren en de "klap" in je cilinder minder effectief.

Misschien is de klep wel vervuild en helpt een toevoeging aan de benzine om deze weer schoon te krijgen.

1014_M001017_47_1434027384976_ctx-1__86416_zoom.jpg
 
Bedankt voor je reactie @Sparky
Vergeet niet dat het blok zonder olie heeft gelopen en heet is geworden, mogelijk zijn de kleppen en of zittingen lichtelijk vervormd door de hitte.
Ik denk niet dat dit wondermiddeltje de scooter 30km/u harder laat lopen, want, dat was ik nog vergeten toe te voegen aan dit topic: hij is onbegrensd,
 
Bedankt voor je reactie @Harrr
Ik woon in Boskoop (omgeving Gouda / Alphen ad Rijn).
Het is dus wel degelijk mogelijk dat de uitlaatklep (die op mijn manier niet in te slijpen valt) de boosdoener is?
Of hebben jullie nog een ander maniertje waarop je een klep kan inslijpen?
Ik weet dat een gy6 kop niet al te duur is, maar dan moet dat ook wel de oplossing van het probleem zijn, we hebben wat teveel verspijkerd aan giswerk :rolleyes:
 
Hoe hoog komt de snaar in de vario? En hoe schoon zijn de glijbanen van de rolletjes? Hoe laag gaat de snaar achter in de poulies? Wat is de staat van de spiebanen en al het vet? Heb je deze CDI getest op een ander blok?

Ik begrijp je vraag, vandaar dat ik ook maar breder inzet. Wat zegt de vorige eigenaar over de laatste periode van de scooter?

Groet,
 
Snaar komt hoog bij vario en laag bij achter poelie. Zonder persoon lijkt hij goed te lopen in toerental maar zodra je erop zit komt hij vermogen tekort.
 
Nou, zolang t voorwiel vrij draait (beide wielen eigenlijk), banden op spanning zijn, (zeg maar allen mechanische weerstanden vrij zijn) dan zou ik verder zoeken naar afstelling van de verbranding. Lucht, benzine en de verhouding daarin,
Groet,
 
Back
Top