patrickrick
New Member
Hallo scooters,
Onlangs ben ik bezig geweest met een Kymco Super 8 4-takt scooter. Er was amper compressie en de zuigerveren waren goed versleten en vastgebrand waardoor olie in de cilinder terecht was gekomen en dus niet meer startte. Hoogstwaarschijnlijk doordat er slechts 11 druppels olie in het blok zaten. De teller stond al op 47k, echter zou het blok eerder zijn vervangen volgens de vorige eigenaar.
Ik heb zelf de zuiger+cilinder vervangen. De inlaatklep heb ik nog even moeten en kunnen bijslijpen d.m.v. schroeftol methode. De uitlaatklep was ook een beetje lek (getest met benzine+compressor). Hier kreeg ik echter mijn boorkop van mn schroeftol niet op, de klepsteel zit te dicht op de rand. Zelf verwachtte ik dat een een beetje lekke klep geen ramp zou zijn.
Na montage van nieuwe cilinder, zuiger en ingeslepen inlaatklep hebben we de scooter weer aan de praat gekregen echter heeft hij een stuk minder vermogen waardoor hij max 40 gaat. Hij komt nauwelijks op toeren.
Bij het rondspuiten met wd40 merkte we geen verandering in toerental.
Zou het toch die uitlaatklep kunnen zijn?, en hoe doen jullie dat inslijpen bij een Gy6 kop?of moeten we toch ergens anders zoeken?
Ik hoor graag suggesties, dankjewel!
Mvg, Patrick
Edit: De scooter is onbegrensd en hoort dus 65 te kunnen.
Onlangs ben ik bezig geweest met een Kymco Super 8 4-takt scooter. Er was amper compressie en de zuigerveren waren goed versleten en vastgebrand waardoor olie in de cilinder terecht was gekomen en dus niet meer startte. Hoogstwaarschijnlijk doordat er slechts 11 druppels olie in het blok zaten. De teller stond al op 47k, echter zou het blok eerder zijn vervangen volgens de vorige eigenaar.
Ik heb zelf de zuiger+cilinder vervangen. De inlaatklep heb ik nog even moeten en kunnen bijslijpen d.m.v. schroeftol methode. De uitlaatklep was ook een beetje lek (getest met benzine+compressor). Hier kreeg ik echter mijn boorkop van mn schroeftol niet op, de klepsteel zit te dicht op de rand. Zelf verwachtte ik dat een een beetje lekke klep geen ramp zou zijn.
Na montage van nieuwe cilinder, zuiger en ingeslepen inlaatklep hebben we de scooter weer aan de praat gekregen echter heeft hij een stuk minder vermogen waardoor hij max 40 gaat. Hij komt nauwelijks op toeren.
Bij het rondspuiten met wd40 merkte we geen verandering in toerental.
Zou het toch die uitlaatklep kunnen zijn?, en hoe doen jullie dat inslijpen bij een Gy6 kop?of moeten we toch ergens anders zoeken?
Ik hoor graag suggesties, dankjewel!
Mvg, Patrick
Edit: De scooter is onbegrensd en hoort dus 65 te kunnen.
Last edited: