Scooter gaat ineens slomer

Beste Forumleden,

Ik heb een piaggio zip 2017 4 takt. Wie kan mij helpen? Sinds een week of twee gaat mijn scooter ineens 10-15 km langzamer. De scooter trekt ook heel langzaam op, ik rijd eerst zeker 5-6 minuten op 25 km/u voordat die naar 38-41 km/u gaat. Ik heb recentelijk de olie bijgevuld, zou er misschien te veel olie in zitten? Kleppen zijn al recentelijk gesteld en carb gekeken of niks verstopt zat kwa sproeiers. Luchtfilter is ook schoon. Wie kan mij helpen?

Advertisement - register to remove this

Ik heb recentelijk de olie bijgevuld, zou er misschien te veel olie in zitten?
Hoe denk jij dat wij dit zouden kunnen zien van achter ons computerscherm???

Piaggio heeft nog wel een pijlstok voorzien om dit te controleren, slimme koppen toch die Italiaantjes !

Carburateur is schoongemaakt, maar ook weer opnieuw ingesteld?

Hoe denk jij dat wij dit zouden kunnen zien van achter ons computerscherm???

Piaggio heeft nog wel een pijlstok voorzien om dit te controleren, slimme koppen toch die Italiaantjes !

Carburateur is schoongemaakt, maar ook weer opnieuw ingesteld?
Uhm wellicht ervaring mee?

Oliepeil is nat tot aan streepje.

Ja carb is ook weer opnieuw afgesteld. Vlotternaald, mengselschroef en dergelijke.

Ik heb recentelijk hetzelfde probleem gehad, ik heb een vespa sprint 4t2v met carburateur en ik had vermogensverlies omdat het vacuümmembraantje dat onder het zwarte plastic kapje van je carburateur zit gescheurd was. Haal het membraanpje eruit en kijk of je geen scheurtjes ziet. Zit op de bovenkant van je carb dus heel makkelijk bij te komen

Ik heb recentelijk hetzelfde probleem gehad, ik heb een vespa sprint 4t2v met carburateur en ik had vermogensverlies omdat het vacuümmembraantje dat onder het zwarte plastic kapje van je carburateur zit gescheurd was. Haal het membraanpje eruit en kijk of je geen scheurtjes ziet. Zit op de bovenkant van je carb dus heel makkelijk bij te komen
Ah topper, ga ik gelijk even naar kijken. Ik hoop dat dit het probleem oplost.

Back