Scooter gaat hoog in toeren en valt uit

Svenvz

New Member
Hallo,

ik heb een retro scooter IVA

Maar als ik hem start gaat die HEEEEL hoog in toeren en valt die meteen uit.
Soms loopt die een beetje maar als ik dan ook maar een klein beetje gas geef gaat die weer heel hoog in de toeren en valt die later weer uit.Kan iemand mij helpen wat dit is?
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou de carburateur schoonmaken , en kijken of de schuif vrij kan bewegen , en checken op valse lucht. Heeft hij wel goed gelopen en is dit opeens gebeurt?
 
Scooter starten , en met remmen reiniger op de aansluitingen van de carb , inlaatspruitstuk spuiten . Als je dan veranderingen in toerental merkt weet je waar je zoeken moet. Ook naar eventuele vacuum slangetjes bekijken of deze er nog goed uitzien zonder scheurtjes e.d . Maar heb je al de carb schoon gemaakt?
 
Ik heb met remreiniger op de inlaat gespoten toen ging die anders in de toen en als ik erop bleef spuiten blijft die lopen. Dus heb nieuwe spruitstuk en pakking erop gezet maar helpt nog steeds niet. Nog steeds als ik er met remreiniger erop spuit blijft die lopen anders niet
 
Als je benzine slang van je carburateur haalt , en dan start stroomt er dan benzine naar je carburateur ? En heb je je carburateur al eens schoon gemaakt. check ook als je de carb demonteerd of er genoeg benzine in de vlotterkamer zit
 
In navolging van het bovenstaande kun je ook het vlotterniveau controleren.
De vlotter is namelijk aan te passen (hoger/lager) mocht dit nodig zijn...

Op de carburateur is sowieso wat info te vinden, en het enige wat je nodig hebt is een doorzichtige slang om dit te kunnen waarnemen. Zie foto hieronder:

vlotternivo.png
 
Ding krijgt gewoon niet genoeg benzine.
Stationairsproeier schoonmaken en geen E10 meer tanken.
Als dat het niet is, even kijken of het parachuutje niet is gescheurd.
Ook even de isolator kijken tussen spruitstuk en kop.
Bakelieten dingen die vaak scheuren en valse lucht geven, waardoor het lijkt of die te weinig benzine krijgt.
Kosten een brok euro. Ook de O-ring in het spruitstuk vervangen.
 
Als dat het niet is, even kijken of het parachuutje niet is gescheurd.

Is plausibel, maar een parachuutje is geheel nieuw voor mij :rolleyes: ..
Of bedoel je soms het gasschuifmembraan?

Als hier een gaatje in zit of gescheurd is maakt de motor vrijwel geen toeren meer..
Rijden lukt dan wel, maar is hooguit 15/20 km/u.

Maar goed, voorlopig heeft Sven wat te doen en of controleren.
 
Is plausibel, maar een parachuutje is geheel nieuw voor mij :rolleyes: ..
Of bedoel je soms het gasschuifmembraan?

Als hier een gaatje in zit of gescheurd is maakt de motor vrijwel geen toeren meer..
Rijden lukt dan wel, maar is hooguit 15/20 km/u.

Maar goed, voorlopig heeft Sven wat te doen en of controleren.
dat bedoel ik ja.
Heb het 1 keer gehad dat daar een lekje in zat. Dan gaat de vlinderklep wel open als je gas geeft, maar de gasschuif niet goed omhoog.
Gevolg is te weinig benzine/ teveel lucht. Veel lucht is vaak hoog stationair lopen.
Dat was de gedachtengang.

Wat de TS ook kan proberen is de luchtschroef helemaal dichtdraaien (slagen tellen) en dan starten.
Blijft ie lopen, dan is het valse lucht.

Leuk hè? Pielen aan scooters. :yum:
 
Back
Top