Scooter gaat harder op na drempel

neok000

New Member
Ik heb een piaggio zip polini 80cc verder helemaal standaard, hij loopt normaal 65 maar als ik over een drempel rijd met vol gas met 50-60kmpu lijkt het wel alsof die in de volgende versnelling schiet en trekt die opeens door naar makkelijk 75kmpu. weet iemand hoe dit komt en hoe ik kan zorgen dat die altijd zo hard loopt
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb een piaggio zip polini 80cc verder helemaal standaard, hij loopt normaal 65 maar als ik over een drempel rijd met vol gas met 50-60kmpu lijkt het wel alsof die in de volgende versnelling schiet en trekt die opeens door naar makkelijk 75kmpu. weet iemand hoe dit komt en hoe ik kan zorgen dat die altijd zo hard loopt
Welke sproeier, rollen en drukveer gebruik je?
 
als ik over een drempel rijd met vol gas met 50-60kmpu lijkt het wel alsof die in de volgende versnelling schiet en trekt die opeens door naar makkelijk 75kmpu. weet iemand hoe dit komt
Ik neem aan dat de scooter bang is dat hij nog eens mishandeld wordt en dan zo snel mogelijk van je weg wil rijden.
 
ik had ooit een peugeot snorfietsje met van die kleine wieltjes zó afgesteld ;)
vóór de hobbel 27, ná de hobbel 32 of iets méér ;P
ik vermoed dat je regelschuif een zwieper omhoog krijgt, òf naar beneden.. èn dan blijft hangen?
ik zou eerst kijken na een lang stuk zonder hobbel hoe de bougie er dan bij staat, dan die hobbel opzoeken en ná de hobbel zo lang mogelijk doorjakkeren en dan weer kijken.. dan weet je in welke situatie hij te arm of te rijk draait..
 
Back
Top