Scooter flink overtoeren, met wat voor rollen ook.. :s

Jay-Rune.

Firefox 4 ever :)
Hallo,

heb een Malaguti Firefox DD met de volgende set-up.

Athena 50 vlinder
17,5 Dellorto sproeier 94
Standaard vario, 4,2 gram
Standaard ontsteking
Verstelbare koppeling


Nou is het probleem dat de scooter maar 80 gaat met deze set-up. En hij draait vreselijk veel toeren. Maakt niet uit wat voor rollen erin zitten. Koppeling slipt ook niet. Dus daar kan ik het probleem niet in vinden. Kennis van me heeft een bromfietszaakje die dit spul ook monteerd. En denkt dat et in de vertanding zit?
Iemand een idee??
 
Advertisement - register to remove this

kan vertanding zijn die te kort is , heb ik met evo 50 wel gehad , liep ook maar 80 , 2 andere overbrengingen later liep ie wel goed en veel sneller en trok net zo goed.

daar kan het dus heel goed in zitten
 
Tja zou kunnen, heb ik ook al aan gedacht. Vreemd dat een andere cilinder zo erg verschild met een standaard cilinder :s. Ach jah, ben ook maar et gewone beunhaasje :). Korte vertanding zeg jij dus?? Noem eens voorbeelden??
 
15-42 Polini secundair , heb ik ook in mij Neo's (50cc evo,14mm etc. std klasse scooter)

het is zo dat een snelle 50cc meer toeren draait en op dat toerental meer vermogen afgeeft , om dat vermogen op de straat te krijgen moet je je overbrenging zo aanpassen dat het op de straat komt. daar word nog weleens verkeerd over gedacht.
 
Mogelijkheid zou kunnen zijn dat je snaar te kort is. Weet niet of je deze hebt vervangen tegelijkertijd met de nieuwe cilinder?
Kan nauturlijk ook dat ie zn vermogen niet kwijt kan zoals melf zegt...
 
Snaar is gewoon hetzelfde gebleven. Is wel een athena, maar zelfde lengte als normaal. Mja ik zal er eens over nadenken :). Iemand nog meer ideeen, als die er zijn??
 
tis niet de as waaraan de koppeling zit. Het is het kleine tandwieltje met de achterste meen ik. Sorry heb nog niet goed gekeken.

@Modkid

Die vario komt morgen, neemt kir voor me mee (hebo dan ) ;)
 
Back
Top