Scooter doet raar

Cygo-G44

Well-Known Member
Hey ik heb sinds kort een speedfight 2 gekocht van een vriend. En nu is het zo dat als ik hem start en wil wegrijden hij een heel gek geluid maakt en bijna niet vooruit komt ook al is het vol gas, na 30 seconden toch te gaan rijden (ook al komt hij bijna niet vooruit) begint hij wel goed te lopen maar dit is dus elke keer als ik hem start.
Het is ook zo dat als ik hem soms start zonder het gas aan te raken dat hij ineens uit zichzelf steeds meer gas geeft.
Misschien is dit een domme/simpele vraag maar ik weet nog niet veel van scooters af en ik ken ook niemand die dit heeft dus weet iemand hier wat het is/waar het aan ligt?

Advertisement - register to remove this

ik zou eerst eens de carburateur schoonmaken , dwz , alles uit elkaar draaien en doorblazen met lucht en een luchtpistool op een compressor , OOK de stationairsproeier die naast de hoofdsproeier zit.

verder moet de luchtstelschroef op 1,5 slag staan , peugeot is daar erg gevoelig voor.

dat ie overigens bij koud wegrijden stotterd voor een paar seconden is normaal , dit komt door de electronische choke.

Wat een onzin, je hoeft helemaal niet zo moeilijk te doen,

Je scooter staat verkeerd afgesteld, als je naar jou luchtfilter kijkt zie je ergens linksboven een gat erin die op een stelschroef uitkomt (schroef met een veertje erachteromheen) die moet je tegen de klok indraaie als je m op standaard gezet het en gestart hebt.. gaat ie dan nog sneller rijden moet je m met de klok meedraaien tot ie stationair loopt.

Stotteren als je m start..
Peugeot, peugeot patent reparaties zonder end zeg ik maar altijd..
als je bij een peugeot (viva, of speedfight) de rolletjes wil vervangen moet je uitermate goed oplette da je rolletjes er niet verkeerd om inzitten (maakt dit uit :o???) jhaa dit maakt wel degelijk uit want hetzelfde probleem had ik 2 maal met mijn speedfight en mijn handelaar heeft de 1e x gezegd da de rolletjes verkeerd om zaten, 2e toen het gebeurde heb ik ze zelf omgedraid en hij deed het perfect.

oftewel niet moeilijk doen gewoon stationairschroef linksboven in de luchtfilter zoeken en ff stationair draaien en rolletjes omdraaien..

greetz :winner:

lol verschillende meningen x| ik zal iig mijn carb is schoon gaan maken (volgens mij niet echt zo vies) en dan nog een keer kijken en het ligt volgens mij ook aan het kouden weer toch? :+

de carburateur zie je ook niet perse aan dat ie vies is , en dat ie vies is boeit ook niet maar dat de sproeiers minder doorlaten is wel een probleem..

en ALLE sproeiers eruit halen , vooral de stationair sproeier en doorblazen met lucht op een compressor!! dat is zeer belangrijk!!

het koude weer heeft wel iets invloed , maar hij moet zo ook goed lopen tenzij hij dat van te voren ook niet heeft gedaan , en/of die vriend van jou er niet aan heeft geprutst..

als ie uit zichzelf harder stationair gaat lopen betekent dat bij een peugoet 9 van de 10 keer dat de stationairsproeier dicht zit , en dus te weinig krijgt onderin , ook de luchtstelschroef is daarin belangrijk , staat deze te ver open zal ie dit ook doen.

Ok en stationairsproeier zit dus ook in de carburateur? En die vriend van mij heeft wel zitten kloten met rollertjes maar hij zei dat die zo alleen maar beter liep

Back