Scooter doet het niet. (speedfight 2)

Goedemiddag, ik heb even een vraagje. Ik heb hier een speedfight 2 staan, liep altijd gewoon goed niks mis mee. Nu heb ik er een tijdje niet op gereden.(ik denk ongeveer 2 maanden), en nu start die gewoon niet meer. Ik heb de carb schoongemaakt. Benzine ververst, en de boegie gecheckt. Ik krijg hem soms wel aan loop maar dan smoort die hem weer, ik heb zelf het id dat die teveel of juist te weinig benzine krijgt, heeft een van jullie misschien een idee? Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Doordat je scooter een tijd stil heeft gestaan start hij inderdaad niet meer.
Begin eens met het schoonmaken van je carb en het monteren van een nieuwe bougie. Probeer flink te kicken, zeker een minuut lang. Want ze starten niet in 1 x na een tijd stilstaan. Je zegt dat je scooter soms wel loopt maar als je gas geeft dan smoort ie? Dit kan betekenen dat je choke niet meer werkt waardoor het mengsel dus te arm is bij een koude motor maar het kan ook zo zijn dat een vuiltje de doorgang van de benzine belemmert. Dat eerste verwacht ik echter niet aangezien je scootje een tijdje stil gestaan heeft. Probeer eerst maar eens de carb en luchtfilter etc te reinigen en een nieuwe bougie te monteren. Start hij dan nog niet, dan ligt het probleem hoogstwaarschijnlijk ergens anders. Persoonlijk denk ik dat het reinigen van je carb het euvel zal oplossen omdat na lang stilstaan de benzine gewoon verglaasd in de carb.
 
Denk dat hij een groot onderhoudsbeurtje dient te hebben.. Niet veel aan onderhoud gedaan en veel gereden.. Ja dan weet je dat je een keer stil komt te staan.

Ook voor jou, mag je wel iets meer informatie verstrekken:


Dat hij smoort, dat is met een reden. Zonder verleden kunnen wij ook geen redelijk goed advies geven.
 
Back
Top