scooter doet bij warm weer bwaap

Enzo1029

Member
ik heb een 70cc airsall vivacity

ik heb een 19mm dellorto

nu met het warme weer in de middag doet hij van 1/8 tot 1/2 gas vaak bwaap en stotteren maar in de avond wanneer het af is gekoeld doet hij het veel beter.
ik heb alle standen van de gasnaald geprobeerd maar geen verbetering.
grotere sproeier deed hij meer bwaap en ging hij erg stotteren op volgas.
 
Advertisement - register to remove this

Warme lucht bevat minder zuurstof dan koude lucht; bij warm weer verzuipt ie nu wellicht wat nu. Vergeet niet dat luchtvochtigheid ook nog een deel opneemt hierin.

Even uitzitten misschien, de omstandigheden lijken me iets te extreem om hem er echt op af te stellen, dan loop je later weer kans dat ie te arm gaat lopen denk ik
 
Warme lucht bevat minder zuurstof dan koude lucht; bij warm weer verzuipt ie nu wellicht wat nu. Vergeet niet dat luchtvochtigheid ook nog een deel opneemt hierin.

Even uitzitten misschien, de omstandigheden lijken me iets te extreem om hem er echt op af te stellen, dan loop je later weer kans dat ie te arm gaat lopen denk ik
ja oke maar dan zou ik de luchtschroef in principe uit moeten draaien of een sproeier kleiner
 
Ik zou niet aan de luchtschroef zitten maar 2 4 of zelfs 6 maatjes kleiner met de hoofdsproeier. Ik weet niet welke maar je nu hebt.
En dan gewoon periodiek je bougie bekijken. Zodat hij niet te arm gaat lopen.
 
Ik zou niet aan de luchtschroef zitten maar 2 4 of zelfs 6 maatjes kleiner met de hoofdsproeier. Ik weet niet welke maar je nu hebt.
En dan gewoon periodiek je bougie bekijken. Zodat hij niet te arm gaat lopen.
is 2 4 of 6 maatjes niet heel veel heb er nu 90 inzitten en de bougie kleurt een beetje zwart / grijs moeilijk af te lezen.

maar ik dacht dat het bwaap geluid een symptoom van te arm is?
 
Ik blijf erbij dat je vandaag niet zou moeten gaan afstellen.. althans, weet niet waar je woont, maar in het zuiden zijn de omstandigheden echt niet gunstig voor een 2 takt. Het is geen electronische inspuiting die zich kan aanpassen zoals bij auto’s. Wil niet zeggen dat je niet kan afstellen natuurlijk, maar je hebt kans dat ie over een week dan weer beroerd loopt.

Gasnaald in laagste stand, bougie lijkt me eerder teveel olie te krijgen in deze omstandigheid dan ik er echt een afstelling kan uithalen in je beschrijving. Bwaap en stotteren zijn wel verschillende dingen ja.. maar, afstellen is niks anders dan testen, we kunnen hier van alles roepen maar testen win je het meest mee. Even een maatje kleiner proberen, maatje groter, gewoon proberen en zien wat werkt is de beste oplossing.
 
Eens met Brian, wat je inderdaad wel kan doen is gezien de kleur van de bougie een maatje kleiner.

Maar als het echt bwaap is bij half 1/8 gas tot 1/2 gas dan zou ik gebaseerd op die info zeggen dat je gasnaald omhoog moet.

Maar gebaseerd op je info van het warme weer dan weer juist het tegenovergestelde.

Gewoon proberen .
 
Eens met Brian, wat je inderdaad wel kan doen is gezien de kleur van de bougie een maatje kleiner.

Maar als het echt bwaap is bij half 1/8 gas tot 1/2 gas dan zou ik gebaseerd op die info zeggen dat je gasnaald omhoog moet.

Maar gebaseerd op je info van het warme weer dan weer juist het tegenovergestelde.

Gewoon proberen .
ja ik heb de gasnaald nu op het armst staan want hoe lager ik het clipje zet hoe meer hij bwaap doet zo erg dat ik niet eens meer fatsoenlijk kan rijden
 
Het armste staat hij als het clipje helemaal bovenin zit. Dus die heb je daar nu staan, dan zou ik toch naar de hoofdsproeier gaan en die toch kleiner. Ook vanwege je bougie kleur.
Dan kan het zijn dat je weer terug moet naar je gsnld daarna.
 
Back
Top