Scooter doet af en toe raar als je gas geeft

Marcelox

Aerox Rijder
Hallo,

Ik heb een Yamaha Aerox en heb pas het blok eronder vandaan gehaald om het even grondig schoon te maken en een nieuwe stnd cilinder te monteren. Voorheen reed ik met een Stage 6 50cc met vlinderpoort en daarmee liep hij gewoon goed.

Sinds ik die stnd cilinder erop heb gedaan loopt ie echter heel wat minder. We hebben al tig dingen aan de afstelling gedaan. Er zit momenteel sproeier 90 in met luchtschroef heel ver open. Zodra ik een sproeier 84 of 74 monteer en de luchtschroef heel wat meer dicht draai, krijg ik em geen eens meer gestart. Maakt niet uit hoever de luchtschroef open staat, hij start niet.

Nu is het zo dat ie wel redelijk loopt maar niet echt lekker, start moeilijk en je moet een paar keer goed gas geven voordat ie pas echt toeren maakt, anders valt ie weg (het bekende bwoaap geluidje). Heb ook ff een filmpje gemaakt waarop het geluid te horen is. (op het filmpje is ie nog redelijk koud, maar hetzelfde gebeurt wanneer ie warm is).

Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=ygJ3w4OFJwE

Setup:
Stnd cilinder
Technigas Next-R
Dell'Orto 17.5 mm ( Sproeier 90)
Stnd luchtfilter, rest ook standaard.

Kan iemand mij helpen, bij voorbaat dank

Marcel
 
Advertisement - register to remove this

kan zeker en vast vuil zijn in de carb, carb al eens grondig uitgekuist. Het kleintste vuiltje kan al storing veroorzaken, door een kanaaltje of de helft ervan af te sluiten. Normaal moet je sproeier rond 85 wel goed zitten, 90 is wat aaan de grote kant. Ook vind ik die 17.5 beetje overkill, beter gewoon je std carb trug, merk je toch bijna niks van, en is makkelijker trug af te stellen..
 
Deze carb zat er al op toen ik em kocht en heb er zelf nog geen problemen mee gehad, maar zal morgen wel ff de carb uitkuisen.
Maar ik zit nu met sproeier 90 met luchtschroef bijna helemaal uitgedraaid als ik dan 84 erin zou doen en de luchtschroef weer een stuk in draai moet ie het toch ook weer goed gaan doen, want vorige keer wilde hij niet meer vooruit met 84 erin maakte niet uit hoe de luchtschroef stond.
En met 74 starte hij niet eens meer, we hadden van tevoren de sproeiers al even goed schoongemaakt en doorgeblazen met lucht

Ps vergat er trouwens bij te zetten dat de uitlaat en vario ontgrenst zijn.
 
zet je luchtschroef van het begin 1.5 slag open, en probeer die zo te laten staan. Of anders, laat deze gewoon 1.5 slag open staan, en blijf eraf tijdens je afstelt. ZO staat ie goed, altijd.
Als je je carb uitkuist, haal alle sproeiertejs eruit, zijn er drie normaal gezien, blaas ze alledrie uit en ook de kanaaltjes waar ze inzitten. Bij mij, ook 17.5 d'o zat er eens een klein schilfertje in die buisvormige sproeier, stationait sproeier denk ik. en ik had net hetzelfde als jij nu hebt. Neem een fijn ijzerdraadje en ga eens door alle gaatjes van die sproeiers. Nadat je je carb hebt uitgekuist, neem je als eerste sproeier 76 of iets in die naart, en waarschijnlijk start hij dan direct. daarna ga je verder afstellen met bougiekleur etc.
 
Back
Top